Beküldve | 2018-03-16 18:21:49 |
Tanár neve | Szekeráné Burján Mariann |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | páros |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Bordeaux, France Langue |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A kiválasztott szöveget szétvágjuk 5-6 részre és beszámozzuk. A szövegrészek 3-4 mondatnál ne legyenek hosszabbak. A beszámozott szövegrészleteket kiragasztjuk a terem különböző részeire. A tanulók párban dolgoznak. Egyikük ír, a másik odaszalad a szöveghez, elolvassa és amennyire tudja, memorizálja. A társának lediktálja, amennyit megjegyzett belőle. Aztán visszaszalad, megint megnézi, tovább diktálja. Az a páros nyer, akiknél leghamarabb összeáll a teljes, hibátlan szöveg. Együttműködés, mozgás, aktív munka, ráadásul mind a négy készséget fejleszti.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Mozgásos készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Problémamegoldás |
Személyes és társas készségek |
Versenyszerű óraszervezés |
Játék |
Csoportdinamika kialakítása