Érzelem kártyák
Beküldve | 2018-08-28 10:36:23 |
Tanár neve | Tóth Andrea |
Témakör | Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egész osztály |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Special Educational Need Course Anglolang |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A gyakorlat fejleszti a közösségben lévő gyerekek társas készségeit, empátiáját, illetve segíti az autizmus spektrumzavarban érintett gyerekek társas működését.
A feladat lényege, hogy a pedagógus, akár az osztállyal közösen készítsen olyan kártyákat, melyeken emotikonok vannak, az alap érzelmekkel, és a komplexebb érzelmekkel. Az emotikon mellett a kártya tartalmazza az érzelem megnevezését is.
Az osztály, a gyerekek és a pedagógus ezután a kártyákat minden olyan helyzetben használni tudja, ami az autizmus spektrumzavarral érintett gyermekeben zavarodottságot kelt (pl. erős, intenzív hangingerekkel járó helyzetek).
Az autizmussal érintett gyermek is használni tudja a kártyákat, elgendenő, ha bizonyos helyzetben csak felmutatja az adott kártyát.
Ez megkönnyíti számára, hogy jelezze a környezete felé, ha bizonyos helyzetek megterhelőek számára, vagy ha szavakkal és egyéb eszközökkel nem tudja érzéseit kifejezni.
Az érzelem kártyák jól használhatóak azokban az esetekben is, amikor például irodalom órán dolgoznak fel egy történetet.
Napjainkban számos gyereknek nehézséget okoz az érzelmek detektálása, megfogalmazása, ezért az érzelem kártyák nem csak az autizmussal élő gyerekenek jelenthetnek segítséget, hanem feljeszthetik az empátiát, mások viselkedése mögött álló okok megértését, az érzelemek kifejezését, és ezáltal hozzájárulhatnak a konfliktusok kezelésében történő változáshoz is.