Napirend képekben

Beküldve2018-08-28 10:45:38
Tanár neveTóth Andrea
TémakörSzociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegyéni
Hol ismerte meg a gyakorlatotSpecial Educational Need Course Anglolang
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
A gyakorlat során a pedagógus az autizmus spektrumzavarban érintett gyerekeket tudja segíteni, hogy az iskolai életben könnyebben eligazodjanak.

Az érintett gyerekek feszültté válnak a túl sok társas ingertől, ami az iskolai élettel együtt jár, emiatt nehezükre esik a kötelező teendőkre fókuszálni.

A napirend képekben módszer abban segíti őket, hogy eligazodjanak a soron következő feladatokban és kiszámíthatóvá váljon számukra a nap menete.

A napirend képekben feladathoz a pedagógus, akár a többi gyerek segítségét kérve egy nagy karton papíron lépésről lépésre egyszerű rajzokkal mutatja be a nap menetét. Érkezés, tanóra, szünet, újabb tanóra, tízórai. Lépésről lépésre, beszámozva. Az érintett gyerekek számára elég csak rámutatni a képre, mi fog következni.

Amennyiben szükséges, lehet ilyen egyszerű, könnyen érthető folyamatábrát készíteni az egyes eseményekről. Pl. szünetben mi történik. Öltözködés, udvar, mosdó, kézmosás, stb.

A módszer jól használható minden olyan esetben, ahol nehézséget okoz a napirendre fókuszálás, és ez feszültséget, frusztrációt generál az érintett gyerekekben, tehát értelmi sérülések esetén is használható módszer.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Példák, analógiák felismerése | Személyes és társas készségek | Játék