Beküldve | 2018-09-25 21:15:03 |
Tanár neve | Lukács-Somos Júlia |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | egyéb |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Tanórán |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A csoporttagok megismerése, a ráhangolás, jégtörés kezdeti fázisában alkalmazható a következő kreatív feladat. A tanár azt az instrukciót adja, hogy a tanulók készítsenek egy rajzot saját magukról. Nem szükséges további részletet mondania, sőt az sem kizárt, hogy nem válaszol az esetleges kérdésekre, így a tanulók kreativitásukat megmozgatva készítik el a rajzot. Ezután a tanár összeszedi az elkészült műveket, majd összekeveri, és véletlenszerűen kiosztja. A tanulók egyesével kiállnak a csoport elé, és elmondják, hogy mit tudtak meg a másikról, milyen embernek tartják, milyen lehet az élete. A feladat végén megkérdezhetjük a képek tulajdonosát, hogy miben tévedtünk, mit mondtunk jól. Ez a gyakorlat bármilyen idegen nyelvi órán, vagy akár osztályfőnöki óra keretén belül is alkalmazható.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Vizuális készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Kreatív gondolkodás |
Személyes és társas készségek |
Játék