Szabadulószoba

Beküldve2018-09-25 21:21:36
Tanár neveLukács-Somos Júlia
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotTanórán (külső helyszínen)
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
A szabadulószoba alapötletét az idegen nyelvi órán is alkalmazhatjuk, hiszen fejleszti a kooperációt és a problémamegoldó készségeket. A tanulók több órán átívelő projekt keretében foglalkozhatnak ezzel a feladattal. Többféleképpen is megvalósítható: elsőként a tanár készíti elő a szabadulószobát, amely egy park is lehet. Különböző feladatokat készít el, amelyeket elhelyez a park néhány állomásán. A tanulócsoportok feladata megtalálni az első állomást, ahol elolvassák a feladatot, majd megoldák. A megoldás mindig elvezet a következő állomáshoz, majd így tovább, egészen a célig. A feladatok bármilyen témakörhöz és tananyagokhoz kapcsolódhatnak, idegen nyelvi órán autentikus szövegeket is használhatunk (plakátok, kiírások, nyitva tartás stb.). Ha diákjaink ismerik a szabadulószoba lényegét, feladatul kaphatják, hogy ők is készítenek egy feladatsor más tanulócsoportok számára.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Problémamegoldás | Kreatív gondolkodás | Projektszerű megvalósítás