Beküldve | 2018-09-25 21:21:36 |
Tanár neve | Lukács-Somos Júlia |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | tanulócsoport |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Tanórán (külső helyszínen) |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A szabadulószoba alapötletét az idegen nyelvi órán is alkalmazhatjuk, hiszen fejleszti a kooperációt és a problémamegoldó készségeket. A tanulók több órán átívelő projekt keretében foglalkozhatnak ezzel a feladattal. Többféleképpen is megvalósítható: elsőként a tanár készíti elő a szabadulószobát, amely egy park is lehet. Különböző feladatokat készít el, amelyeket elhelyez a park néhány állomásán. A tanulócsoportok feladata megtalálni az első állomást, ahol elolvassák a feladatot, majd megoldák. A megoldás mindig elvezet a következő állomáshoz, majd így tovább, egészen a célig. A feladatok bármilyen témakörhöz és tananyagokhoz kapcsolódhatnak, idegen nyelvi órán autentikus szövegeket is használhatunk (plakátok, kiírások, nyitva tartás stb.). Ha diákjaink ismerik a szabadulószoba lényegét, feladatul kaphatják, hogy ők is készítenek egy feladatsor más tanulócsoportok számára.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Mozgásos készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás |
Problémamegoldás |
Kreatív gondolkodás |
Projektszerű megvalósítás