Gondolattérkép készítés on-line

Beküldve2018-12-04 11:27:19
Tanár neveAklan Anita
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotEuropass, Barcelona
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

A https://coggle.it/ egy gondolattérkép készítő oldal. A gondolattérkép nagyon jól használható az órán, pl. megkérheted a diákokat, hogy egy téma bevezetésekor ennek segítségével gyűjtsenek szavakat, kifejezéseket, vizualizálni tudják a tanultakat, ami segít a rögzítésben, és meg tudják osztani mindezeket a csoporttársaikkal. A használata nagyon egyszerű és van egy bemutató videó is az első oldalon.
Itt van két ötlet a használatához:

1. Egy új témát tudsz bevezetni vele például, és le is tudod ellenőrizni ennek a segítségével, hogy a tanulók milyen előzetes tudással rendelkeznek a témában. Kérd meg őket, hogy párban vagy csoportban készítsenek egy gondolattérképet úgy, hogy szavakat és kifejezéseket gyűjtenek. Tehetnek hozzá képeket és szimbólumokat is, hogy izgalmasabb legyen. Ez az alkalmazás telefonon is működik, így dolgozhatnak a saját telefonjukon, és meg tudják osztani a munkát egymással, így látják, hogy a másik mit tett hozzá a munkájukhoz.

2. Ennek az oldalnak a segítségével a hallgatók új szavakat tudnak tanítani egymásnak. Adj a tanulóknak olyan szavakat és azok definícióját szókártyákon, melyeket szerinted még nem tudnak (1-2 szó/diák). Kérd meg őket, hogy ha úgy érzik, hogy a definíció kevés volt a szó jelentésének a megértéshez, akkor keressék meg a szavak jelentését a telefonjukon. Miután minden szóval tisztában vannak, kérd meg őket, hogy készítsenek egy gondolattérképet a szavakkal, a definíciókkal, az általuk választott képekkel, melyek segítik a szavak jelentésének megértését és rögzítését és mondatokkal, melyekbe beletették az új szavakat. Ezután kérd meg őket, hogy osszák meg a gondolattérképeket egymással és indulhat az új szavak gyakorlása.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Személyes és társas készségek | Differenciált óraszervezés | IKT eszközök alkalmazása a tanórán | Kooperatív megközelítés | Versenyszerű óraszervezés | Játék | Csoportdinamika kialakítása