Táplálkozás, címkék olvasás

Beküldve2019-03-31 15:52:50
Tanár neveZöldi Ágnes
TémakörIdegen nyelv, Természetismeret, természettudomány, Testnevelés, sportkultúra, testi-lelki egészség, Szociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotDorea, Barcelona
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Táplálkozási címkék olvasása Leírás: A diákok megismerkednek egyes élelmiszerek táp értékével. Ez a gyakorlat segít abban, hogy megértsék az egészséges étkezési szokások fontosságát. Minden tanulónál legyen egy pár élelmiszer-címke. A hallgatóknak alaposan el kell olvasniuk a csomagoláson feltüntetett információkat és leírják a teljes összetevőket (ezek néha meglepőek) és fehérje, szénhidrátok és zsírok mennyiségét egy-egy adagban. Néhány egészségügyi referencia (szövegek, brosúrák, grafikonok) segítségével áttekintik az egészséges test (szénhidrátok, fehérjék, zsírok, vitaminok, ásványi anyagok, folyadék) fenntartásának hat alapvető táplálkozási követelményét, majd megkeresik ezeket a jellemzőket a címkéken. Ennek alapján egészséges illetve kevésbé egészséges kategóriákba sorolják őket. Csoportokban létrehoznak egy-egy listát a fogyasztók elcsábítására szolgáló csomagolási és címkézési technikákról; ezeket olyan kategóriákba sorolják, mint a jó ízlés, az alacsony költség, a kényelem, az egészség stb. Az egészség kategóriában meghatározzák, hogy mely egészségügyi tényezőket veszik figyelembe (alacsony kalória, koleszterin, rost, adalék). Végül levélben felvehetik a kapcsolatot egy élelmiszeripari vállalattal, melyben információt kérnek bizonyos termékekről. Ez házi feladat is lehet. Előkészítés: élelmiszer címkék, egészségügyi ajánlatok brosúrák, grafikonok A feladat célja: A diákok tisztában lesznek az élelmiszerek címkéin található összes táplálkozási információval Szókincsbővítés az élelmiszerek és egészség témakörben Megismerik az emberi test alapvető táplálkozási szükségleteit, megértik, hogy az élelmiszeripari vállalatok a terméküket úgy szeretnék értékesíteni, csomagolni és címkézni, hogy vonzzák a fogyasztót. Megtanulják, hol és hogyan írhatnak levelet egy címkén található élelmiszeripari vállalatnak. Az élelmiszer-táplálkozási címkék elemzésének gyakorlása az élelmiszer megvásárlása előtt annak érdekében, hogy egészségesebbek, erősebbek és jobb tanulók legyünk.


Reading Nutrition Labels Description: Students need to be aware of the nutritional value of the food products to make intelligent dietary choices for the rest of their lives. This exercise helps them understand the value of healthy eating habits in well-being. Each student should have several food labels. The students need to read thoroughly all information given on packaging; write down complete ingredients (these are sometimes surprising) and grams of protein, carbohydrates and fat per serving. Using current health references (text, brochures, charts)they review the six basic dietary requirements for maintaining a healthy body (carbohydrates, protein, fat, vitamins, minerals, water) and look for these on the labels. They group the food according to their health benefits. In groups they create a classroom list of packaging and labeling techniques meant to attract the consumer; classify these appeals into categories such as good taste, low cost, convenience, health, etc; under the health category determine which health factors are being considered (low in calories, no cholesterol, fiber, no additives). They can write a letter to a food company requiring information about certain products. Materials: food labels brought in by students, current health references such as brochures, graphs etc. Objectives: Students will be aware of all the nutritional information found on food labels Vocabulary building related to food and health They will be familiar with the basic dietary needs of the human body, understand that food companies want their product to sell and package and label their product to attract the consumer. They will learn where and how to write a letter to a food company found on the label. Raise interest in the importance of analyzing food nutrition labels before purchasing the food in order to make healthy food choices which in turn will make us stronger physically and better learners!

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Problémamegoldás | Kreatív gondolkodás | Példák, analógiák felismerése | Projektszerű megvalósítás | Játék