Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Személyiségamőba

A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....

2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?

Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...

2021.08.24.

Csillagösvényen

A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...

2021.08.23.

Időutazás projekt - Közös nyomozás eltűnt kincsek után

Izgalmas, sok szálon játszódó kooperatív nyomozás, 10-12 diák részvételével. Hogyan lehetséges kommunikációra, közös munkára ...

2021.08.22.

Játék az elemekkel

Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...

2021.08.19.

Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

Pályázz! Szövegértési és szövegalkotási kompetenciák a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon

A felnőttkor küszöbén álló diákok egyik legfőbb igénye az iskolát illetően, hogy nagy hangsúlyt fektessünk az életben szükséges ...

2021.08.17.

A könyvek összekötnek

2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...

2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?

A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...

2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában

Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...

2020.08.17.

Óratervek a Krónikás fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 4. évfolyam számára (1-6. óra)

Az óratervek a 4. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...

2020.08.15.

Óratervek a "Madarakból lettünk" fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 2-3. évfolyam számára (1-5. óra)

Az óratervek a 2. és 3. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...

2020.08.15.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején

2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...

2020.08.06.

2020.08.06.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 08. óra: Máté Angi Az emlékfoltozók című meseregény részleteinek feldolgozása

Az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...

2020.08.06.

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát

Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...

2020.07.31.

Óraterv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 01. Bevezetés a modern tündérmesék világába

Ez az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...

2020.07.29.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához

Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...

2020.07.29.

SMART BIOLÓGIA

A SMART mint "okos" kifejezés nem csak a matematika és informatika tantárgyak oktatásánál kell hogy jelen legyen, hiszen a 21 század diákjai ...

2019.09.29.