Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


DoDo projekt

A DoDo projektet két iskola másodikos és negyedikes diákjai valósították meg. Programunk eTwinning projekt, a Digitális Témahéten ...

2018.08.17.

Weöres ösvények

A módszertani ötletem tulajdonképpen egy komplex rendszer, amelyben a tanulási folyamatot szinte teljes mértékben digitalizáltam, a tananyag ...

2018.08.17.

Digitális Kreatív Műhely

Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...

2018.08.17.

Gondolattérkép oda-vissza

Tanulni csak az tud, aki értőn tud olvasni, ezért a szövegértés fontossága minden pedagógus számára megkérdőjelezhetetlen. Az olvasási ...

2018.08.16.

VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül

A digitális technológia fejlődésével kialakult az információs társadalom. A modern eszközök (mobiltelefon, tablet, laptop) felgyorsították...

2018.08.13.

AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL

A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...

2018.08.11.

Varázslatos Űrutazás!

A bemutatott tevékenység egymást követő fizika órán zajló- játékos feladatokkal, kódolvasással és rövid videók megtekintésével ...

2018.08.01.

Közlekedj okosan!

A projekt elsősorban 7-8. osztályos tanulók részére készült, a diákokat ekkor már erőteljesen érdekli a KRESZ, a jogosítványszerzés ...

2018.07.30.

Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával

A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...

2017.11.22.

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt egy kerettörténet formájában dolgozza fel Fazekas Mihály Lúdas Matyi című művét. A ...

2017.08.20.

Nyomozz és írj!

A Nyomozz és írj! projekt alapvetően játékos tartalmú és a játékosítás (gamification) módszerét alkalmazó projekt. A diákok ...

2017.08.20.

Inter-Aktívan! Tanulás másként - interaktív tananyagfeldolgozás és készítés természetismeret órákon

A jó gyakorlat során a tanulókkal együtt, a hagyományos módtól eltérően, IKT eszközök segítségével közösen dolgoztuk fel a tananyagot,...

2017.08.19.

Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba.)

A hírekből értesültünk, hogy az ExoMARS/TGO űrexpedíció Schiaparelli leszállóegységének Marsra szállása 2016.októberében sikertelen ...

2017.08.18.

E.N.G.L.I.S.H. : ENGLISH FOR NET, GRAMMAR, LANGUAGE, INFORMATICS, SOFTWARE AND HARDWARE

Az Informatikai szakmai angol nyelv (IT angol) tantárgy bevezetésének fő célja a szakgimnáziumok informatika ágazatán az volt, hogy olyan ...

2017.08.17.

Ez nem felesleges dráma! A Bánk bán értelmezésétől az IKT-eszközökkel támogatott közös tudásépítésig

A projekt célja, hogy egy időben és nyelvben távol álló fontos magyar drámához, a Bánk bánhoz közelebb kerüljenek a tanulók, és ...

2017.08.16.

PORTÁL A MÚLTBA

A módszer egyfajta virtuális időutazás segítségével, eredeti forrásszövegekre építve kívánja aktualizálni a történelem más-más ...

2017.08.16.

Érettségi videók

Az érettségi videó egy-egy témakör kidolgozása felelet formájában, illetve annak rögzítése videón. Minden videóhoz készül egy-egy ...

2017.08.13.

Dráma és színház digitálisan

A tanév végi tanulás mindig is sarkalatos pont volt az oktatásban. A fáradt, kimerült diákokat tevékeny és hatékony munkára bírni - ...

2017.08.09.

Időutazás Süsüvel és barátaival

A projekt SNI-s tanulócsoportra készült és valósult meg, jóval túlszárnyalva az eredeti elképzeléseket, ezért bármely iskolatípusban ...

2017.08.06.

Hogyan tovább az iskolakapun innen és túl? Avagy együttműködés online és offline A DST módszerének integrálása környezettudatosság témakörében az angol nyelv órákon

A projekt a digitális történetmesélés módszerére épül, de lényege az, hogy nem önmagában, hanem más módszerekkel együtt (mint például...

2017.07.20.

Virtuális kooperatív csoportmunka - 8. osztályban, tanév végén

Általános iskola 8. osztályában tanítók közt ismert az a probléma, hogy 2. félévben - miután a gyerekek megkapták a továbbtanulási ...

2016.08.20.