Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Nem mehetek el sehova, elmegyek hát

Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...

2020.07.31.

Sziporkák

A Sziporkák projektben a Szegedi Orczy István Általános Iskola 1.a osztálya, a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és AMI 3. b...

2019.08.25.

Story time: Calypso the Flamingo

Manapság rengeteg forrás áll rendelkezésünkre, a tankönyvektől az online oktatási eszközökig, mindegyikük elősegítheti és gazdagíthatja...

2019.08.13.

DoDo projekt

A DoDo projektet két iskola másodikos és negyedikes diákjai valósították meg. Programunk eTwinning projekt, a Digitális Témahéten ...

2018.08.17.

MajmoZoo

A MajmoZoo projektben résztvevő kisdiákok azt a célt tűzték ki célul, hogy játékos keretek között minél több információt megtudjanak a ...

2016.08.20.

Készíts hirdetési újságot!

Az élelmiszer- és vegyiáru-eladó diákok csoportokba osztva meghatározott termékcsoportokra fókuszálva ellátogatnak egy boltba, ahol ...

2014.04.22.

Rizikó, világhódító matek társasjáték

Az eredeti Hasbro Rizikó klasszikus stratégiai társasjáték leegyszerűsített játéka. Itt csak 2-3 csapat - az osztály, csapatokra bontva- ...

2014.04.22.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Budapest a térképasztalon- a történelem viharában

A modern, IKT eszközök felhasználásával készült projekt bemutatja Budapest dualizmus kori kiépülésének történetét és digitalizált ...

2014.02.07.

DiGreek - ez nem mítosz

A projekt céljainak megfogalmazásakor - a korábban megvalósított projektek tapasztalatait is figyelembe véve - az antik görög kultúra és ...

2020.08.15.

Bill Gates jövünk!- Digitális szabadulószoba és tanösvény az Actionbound felhasználásával

Az osztálytermen kívüli digitális tanrend idején készíttettem diákjaimmal ezt a projektet, ami tulajdonképpen egy szabadulószoba és egy ...

2020.08.14.

Szeleburdi család online módra- regényfeldolgozás a digitális térben

A projekt három részre bontva Bálint Ágnes Szeleburdi család és Hajónapló című regényeinek egy digitális osztályteremben történő ...

2020.07.29.

YouTube Challenge

A "YouTube Challenge" projekt egy szabadon módosítható, diákok preferenciái szerint változtatható projektötlet. Kiindulópontja, hogy ...

2020.07.16.

A TUDÁS (A)LAPJAI - AVAGY A GAMIFICATION LEHETŐSÉGEI TÖRTÉNELEMÓRÁN

A modern pedagógia egyik legfontosabb kulcsszava a gamification, ami játékosítást jelent. A név kissé félrevezető, mert nem azt jelenti, hogy...

2019.08.26.

IKT eszközökkel a különböző tanulási típusba tartozó diákokért.

IKT eszközökkel a különböző tanulási típusba tartozó diákokért. A tanulók számára motiváló hatásúak az IKT eszközökkel ...

2019.08.24.

An EMOTIONal lesson (:( Játékos IKT-s angolóra az érzelemkifejezések áttekintésére

A feltöltött óratervben az érzésekkel, érzelmekkel kapcsolatban összefoglaló, rendszerező, ismétlő órát terveztünk, amely sablonként ...

2019.08.24.

Színek-Kékjáték.Kompozíció-Csontváry.Rousseau nyomában-az erdő.

Csontváry és Rousseau munkáinak tanulmányozásával és továbbgondolásával, színtani és komponálást segítő feladatok segítségével, ...

2019.08.20.

Szabadítsd ki a királylányt!

A műhelyfoglalkozások tematikája olyan játékokat tartalmaz, amelyek fejlesztik a gondolkozást, tanulási képességet, a logikát és ...

2019.08.20.

BŰVÖSVÖLGYI BALLADÁK- MÉDIAÉRTÉSI ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI FOGLAKOZÁS ADAPTÁLÁSI LEHETŐSÉGEI ISKOLAI TANÓRÁKON A DST TANULÁSTÁMOGATÓ-TANULÁSSZERVEZÉSI MÓDSZER FELHASZNÁLÁSÁVAL

Módszertani ötletem meghatározó eleme a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás volt. A projekt előzménye a Bűvösvölgyben ...

2019.08.05.

"Jól csak a szívével lát az ember."

A diákok sokszor nem megfelelően viszonyulnak a mássághoz, a különböző nehézséggel küzdő társaikkal szemben előítéletekkel ...

2019.08.04.

II. Rákóczi Ferenc és a szabadságharc

"Nem kívánok birodalmat, nem kincset tületek, s nem egyebet: az igaz bátor magyar szívet, hogy magaméval összekapcsolván, veletek éljek és ...

2019.07.26.