

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát "mindenhova" - Utazás Kajlával!
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...
2020.07.31.

Story time: Calypso the Flamingo
Manapság rengeteg forrás áll rendelkezésünkre, a tankönyvektől az online oktatási eszközökig, mindegyikük elősegítheti és gazdagíthatja...
2019.08.13.

DoDo projekt
A DoDo projektet két iskola másodikos és negyedikes diákjai valósították meg. Programunk eTwinning projekt, a Digitális Témahéten ...
2018.08.17.

Készíts hirdetési újságot!
Az élelmiszer- és vegyiáru-eladó diákok csoportokba osztva meghatározott termékcsoportokra fókuszálva ellátogatnak egy boltba, ahol ...
2014.04.22.

Rizikó, világhódító matek társasjáték
Az eredeti Hasbro Rizikó klasszikus stratégiai társasjáték leegyszerűsített játéka. Itt csak 2-3 csapat - az osztály, csapatokra bontva- ...
2014.04.22.

Budapest a térképasztalon- a történelem viharában
A modern, IKT eszközök felhasználásával készült projekt bemutatja Budapest dualizmus kori kiépülésének történetét és digitalizált ...
2014.02.07.

DiGreek - ez nem mítosz
A projekt céljainak megfogalmazásakor - a korábban megvalósított projektek tapasztalatait is figyelembe véve - az antik görög kultúra és ...
2020.08.15.

Bill Gates jövünk!- Digitális szabadulószoba és tanösvény az Actionbound felhasználásával
Az osztálytermen kívüli digitális tanrend idején készíttettem diákjaimmal ezt a projektet, ami tulajdonképpen egy szabadulószoba és egy ...
2020.08.14.

Szeleburdi család online módra- regényfeldolgozás a digitális térben
A projekt három részre bontva Bálint Ágnes Szeleburdi család és Hajónapló című regényeinek egy digitális osztályteremben történő ...
2020.07.29.

YouTube Challenge
A "YouTube Challenge" projekt egy szabadon módosítható, diákok preferenciái szerint változtatható projektötlet. Kiindulópontja, hogy ...
2020.07.16.

A TUDÁS (A)LAPJAI - AVAGY A GAMIFICATION LEHETŐSÉGEI TÖRTÉNELEMÓRÁN
A modern pedagógia egyik legfontosabb kulcsszava a gamification, ami játékosítást jelent. A név kissé félrevezető, mert nem azt jelenti, hogy...
2019.08.26.

IKT eszközökkel a különböző tanulási típusba tartozó diákokért.
IKT eszközökkel a különböző tanulási típusba tartozó diákokért. A tanulók számára motiváló hatásúak az IKT eszközökkel ...
2019.08.24.

An EMOTIONal lesson (:( Játékos IKT-s angolóra az érzelemkifejezések áttekintésére
A feltöltött óratervben az érzésekkel, érzelmekkel kapcsolatban összefoglaló, rendszerező, ismétlő órát terveztünk, amely sablonként ...
2019.08.24.

Színek-Kékjáték.Kompozíció-Csontváry.Rousseau nyomában-az erdő.
Csontváry és Rousseau munkáinak tanulmányozásával és továbbgondolásával, színtani és komponálást segítő feladatok segítségével, ...
2019.08.20.

Szabadítsd ki a királylányt!
A műhelyfoglalkozások tematikája olyan játékokat tartalmaz, amelyek fejlesztik a gondolkozást, tanulási képességet, a logikát és ...
2019.08.20.

BŰVÖSVÖLGYI BALLADÁK- MÉDIAÉRTÉSI ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI FOGLAKOZÁS ADAPTÁLÁSI LEHETŐSÉGEI ISKOLAI TANÓRÁKON A DST TANULÁSTÁMOGATÓ-TANULÁSSZERVEZÉSI MÓDSZER FELHASZNÁLÁSÁVAL
Módszertani ötletem meghatározó eleme a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás volt. A projekt előzménye a Bűvösvölgyben ...
2019.08.05.

"Jól csak a szívével lát az ember."
A diákok sokszor nem megfelelően viszonyulnak a mássághoz, a különböző nehézséggel küzdő társaikkal szemben előítéletekkel ...
2019.08.04.

II. Rákóczi Ferenc és a szabadságharc
"Nem kívánok birodalmat, nem kincset tületek, s nem egyebet: az igaz bátor magyar szívet, hogy magaméval összekapcsolván, veletek éljek és ...
2019.07.26.