Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Kódolók és kódfejtők a történelemben

Az ötlet: Matek és töri. A projekt ötletét Fazakas Tünde matekos kollégámtól kaptam. Ő ajánlotta a projektnapra a matematika-történelem ...

2022.08.14.

Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel

Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...

2022.08.14.

Médiaműveltség iskolai keretek közt

A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...

2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?

Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...

2022.08.07.

Szóképek

Szaktanárként legfontosabb feladatomnak tekintem, hogy a 8. osztályos diákok alapos tudással felvértezve kezdjék meg középiskolai ...

2022.08.06.

A Mi kis okos falunk

A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...

2022.08.03.

Points of view - A látszat néha csal!

A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...

2022.08.02.

Gólyatojás akadályverseny

Utoljára, a 2006-ban felvételt nyert ötödikes osztály számára szerveztek a diákönkormányzat tagjai úgynevezett tojás-akadályversenyt. Ezt...

2022.08.01.

Képregény költészet

A Képregény költészet című projekt a digitális témahét folyamán került megvalósításra. A cél az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek ...

2022.07.29.

We are the champions - A sport témakör körüljárása B2 szinten (Angol nyelv)

A sport témakör bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam Trainer B2 szintű könyvét ...

2022.07.28.

Kalandozásaink a legnagyobb magyarral

"Kalandozásaink a legnagyobb magyarral" -reformkor-projekt az általános iskola 7. osztályában Ahány pedagógus - de legalábbis ahány iskola...

2022.07.26.

Cool-túra, azaz How I Learnt Your Culture

2022 januárjától négy hónapon át török, lengyel és spanyol iskolákkal közösen valósítottunk meg egy nemzetközi eTwinning projektet - ...

2022.07.24.

A friend in need is a friend indeed.

A bemutatott ötlet témája: barátok, kapcsolatok. Ez bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam...

2022.07.22.

Személyiségamőba

A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....

2021.08.25.

#NemzetiParkTúra

Az online oktatás idején szerettük volna, ha tanulóink egy olyan izgalmas és kreatív projektben vehetnek részt, melyben a Nemzeti Parkjaink ...

2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?

Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...

2021.08.24.

Csillagösvényen

A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...

2021.08.23.

Időutazás projekt - Közös nyomozás eltűnt kincsek után

Izgalmas, sok szálon játszódó kooperatív nyomozás, 10-12 diák részvételével. Hogyan lehetséges kommunikációra, közös munkára ...

2021.08.22.

Játék az elemekkel

Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...

2021.08.19.

Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

Pályázz! Szövegértési és szövegalkotási kompetenciák a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon

A felnőttkor küszöbén álló diákok egyik legfőbb igénye az iskolát illetően, hogy nagy hangsúlyt fektessünk az életben szükséges ...

2021.08.17.