

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

A könyvek összekötnek
2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...
2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?
A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...
2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.

Óratervek a Krónikás fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 4. évfolyam számára (1-6. óra)
Az óratervek a 4. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...
2020.08.15.

Óratervek a "Madarakból lettünk" fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 2-3. évfolyam számára (1-5. óra)
Az óratervek a 2. és 3. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...
2020.08.15.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez. 10-11. óra: Dániel András Kicsibácsi és Kicsinéni (meg az Imikém) című meseregény részleteinek feldolgozása; Felkészülés utáni 1 perces h
Az óratervek a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.08.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején
2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...
2020.08.06.

Óraterv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 09. óra: Vig Balázs: Három bajusz gazdát keres című meseregény részleteinek feldolgozása
Az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.06.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 08. óra: Máté Angi Az emlékfoltozók című meseregény részleteinek feldolgozása
Az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.06.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 02-04. óra: Weöres Sándor eredeti művéből Berg Judit tolmácsolásában készült A holdbeli csónakos című meseregény részleteinek feldolgozá
Az óratervek a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.04.

Óraterv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 01. Bevezetés a modern tündérmesék világába
Ez az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.07.29.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához
Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...
2020.07.29.

Nyomozás Erdélyben - krimijáték
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...
2019.08.26.

Úton-útfélen, avagy jó úton jársz?
Jelen módszertani ötlet: óraterv. Az óraterv alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl az, hogy az alsó tagozatos diákok ...
2019.08.04.

A HOME WHERE YOUR HEART IS - KÜLÖNLEGES ÉPÜLETEK, IDEÁLIS OTTHONOK
A bemutatott ötlet a New English File Intermediate kötetének 4. file-ban feldolgozásra kerülő témára, lakóhely, lakóépületek témakörére...
2019.08.01.

VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül
A digitális technológia fejlődésével kialakult az információs társadalom. A modern eszközök (mobiltelefon, tablet, laptop) felgyorsították...
2018.08.13.

MÁV - Mindannyian mások vagyunk. Egy virtuális utazás magunk és mások megismerése felé.
Napjainkban sokszor megfigyelhető, hogy az emberek befelé fordulnak a saját világukba, nem elég impulzívan élik meg a környezetüktől kapott ...
2018.08.13.

AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL
A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...
2018.08.11.

Varázslatos Űrutazás!
A bemutatott tevékenység egymást követő fizika órán zajló- játékos feladatokkal, kódolvasással és rövid videók megtekintésével ...
2018.08.01.

Közlekedj okosan!
A projekt elsősorban 7-8. osztályos tanulók részére készült, a diákokat ekkor már erőteljesen érdekli a KRESZ, a jogosítványszerzés ...
2018.07.30.

Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával
A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...
2017.11.22.