

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Személyiségamőba
A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....
2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?
Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...
2021.08.24.

Időutazás projekt - Közös nyomozás eltűnt kincsek után
Izgalmas, sok szálon játszódó kooperatív nyomozás, 10-12 diák részvételével. Hogyan lehetséges kommunikációra, közös munkára ...
2021.08.22.

Mitől zöld a Föld?
Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...
2021.08.18.

Pályázz! Szövegértési és szövegalkotási kompetenciák a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon
A felnőttkor küszöbén álló diákok egyik legfőbb igénye az iskolát illetően, hogy nagy hangsúlyt fektessünk az életben szükséges ...
2021.08.17.

A könyvek összekötnek
2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...
2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?
A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...
2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején
2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...
2020.08.06.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához
Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...
2020.07.29.

Kreatív írás workshop Mentimeter alkalmazással
A diákok a Mentimeter alkalmazás segítségével verset írnak német nyelven, és verseiket megosztják egymással. Az írás folyamatán ...
2019.08.26.

Nyomozás Erdélyben - krimijáték
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...
2019.08.26.

13 híres német - avagy segítsetek Gutenbergnek!
Nyolcadik osztályban a tanév utolsó hónapjaiban németórákon sem könnyű motiválni a tanulókat. A napi rutint félretéve a közös munka ...
2019.08.23.

Terülj, terülj, asztalkám...!
Azért választottam ezt a témát a projekthez, mert egyrészt kapcsolódik a hétköznapi élethez, másrészt alkalmas arra, hogy körbejárva, ...
2019.08.17.

Weöres ösvények
A módszertani ötletem tulajdonképpen egy komplex rendszer, amelyben a tanulási folyamatot szinte teljes mértékben digitalizáltam, a tananyag ...
2018.08.17.

Digitális Kreatív Műhely
Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...
2018.08.17.

VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül
A digitális technológia fejlődésével kialakult az információs társadalom. A modern eszközök (mobiltelefon, tablet, laptop) felgyorsították...
2018.08.13.

MÁV - Mindannyian mások vagyunk. Egy virtuális utazás magunk és mások megismerése felé.
Napjainkban sokszor megfigyelhető, hogy az emberek befelé fordulnak a saját világukba, nem elég impulzívan élik meg a környezetüktől kapott ...
2018.08.13.

AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL
A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...
2018.08.11.