

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

A könyvek összekötnek
2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...
2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?
A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...
2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.

A szén fiú és a szilícium lány
Kémia tanárként egyre nagyobb kihívásokkal kell szembe néznem. Többek közt a csökkenő óraszámokkal, növekvő osztálylétszámokkal és a...
2020.08.16.

Tanulási ösvények Symbaloo-val nem csak digitális tanrend idején
A digitális tanrend informatika tanárként is új kihívás elé állított. A tanításom során a blended learning módszert alkalmaztam, ...
2020.08.16.

Óratervek a Krónikás fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 4. évfolyam számára (1-6. óra)
Az óratervek a 4. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...
2020.08.15.

Óratervek a "Madarakból lettünk" fantázianevű cigány népismereti órák tananyagának feldolgozásához a 2-3. évfolyam számára (1-5. óra)
Az óratervek a 2. és 3. osztályos cigány népismeret tanításához-tanulásához készültek. Felépítésük az RJL-modell ...
2020.08.15.

Virtuális kalandozás a könyv részei körül
Intézményünkben a könyvtárhasználat tanítása a könyvtárpedagógiai program szerint történik: 1-5. és 11-12. évfolyamon a magyar nyelv ...
2020.08.10.

Kalandozzunk Balatóniában!
Jeney Zoltán: Rév Fülöp (Balatóniai lovagregény) c. könyvét dolgoztuk fel 4.-es osztályommal projektmódszerrel. Októbertől a tanév ...
2020.08.09.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez. 10-11. óra: Dániel András Kicsibácsi és Kicsinéni (meg az Imikém) című meseregény részleteinek feldolgozása; Felkészülés utáni 1 perces h
Az óratervek a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.08.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején
2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...
2020.08.06.

Óraterv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 09. óra: Vig Balázs: Három bajusz gazdát keres című meseregény részleteinek feldolgozása
Az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.06.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 08. óra: Máté Angi Az emlékfoltozók című meseregény részleteinek feldolgozása
Az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.06.

Óratervek a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 02-04. óra: Weöres Sándor eredeti művéből Berg Judit tolmácsolásában készült A holdbeli csónakos című meseregény részleteinek feldolgozá
Az óratervek a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.08.04.

Szabadulj ki az alsó tagozatból!
A távoktatás bebizonyította, hogy az önálló tanulási képesség mennyire fontos a mindennapokban. Diákjaim önálló tanulását gyakran ...
2020.08.01.

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát "mindenhova" - Utazás Kajlával!
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...
2020.07.31.

Óraterv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához készült tematikus tervhez - 01. Bevezetés a modern tündérmesék világába
Ez az óraterv a 4. osztályos magyar irodalom tantárgy Modern tündérmesék témaköre meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához ...
2020.07.29.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához
Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...
2020.07.29.

SMART BIOLÓGIA
A SMART mint "okos" kifejezés nem csak a matematika és informatika tantárgyak oktatásánál kell hogy jelen legyen, hiszen a 21 század diákjai ...
2019.09.29.

Kreatív írás workshop Mentimeter alkalmazással
A diákok a Mentimeter alkalmazás segítségével verset írnak német nyelven, és verseiket megosztják egymással. Az írás folyamatán ...
2019.08.26.