Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Laplopók

A projekt célja, hogy az olvasás élmény legyen a gyerekek számára. Szerettünk volna mentesíteni a tanulókat a kötelező olvasmány okozta ...

2019.08.26.

Nyomozás Erdélyben - krimijáték

A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...

2019.08.26.

Sziporkák

A Sziporkák projektben a Szegedi Orczy István Általános Iskola 1.a osztálya, a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és AMI 3. b...

2019.08.25.

Vak tyúk is talál szemet

A módszertani ötlet alapjául a kaposmérői és kadarkúti, főleg 5. 6. osztályos diákok számára tervezett nyelvi projekt szolgált, amelynek ...

2019.08.24.

13 híres német - avagy segítsetek Gutenbergnek!

Nyolcadik osztályban a tanév utolsó hónapjaiban németórákon sem könnyű motiválni a tanulókat. A napi rutint félretéve a közös munka ...

2019.08.23.

Terülj, terülj, asztalkám...!

Azért választottam ezt a témát a projekthez, mert egyrészt kapcsolódik a hétköznapi élethez, másrészt alkalmas arra, hogy körbejárva, ...

2019.08.17.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker

Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...

2019.08.17.

DoDo projekt

A DoDo projektet két iskola másodikos és negyedikes diákjai valósították meg. Programunk eTwinning projekt, a Digitális Témahéten ...

2018.08.17.

Weöres ösvények

A módszertani ötletem tulajdonképpen egy komplex rendszer, amelyben a tanulási folyamatot szinte teljes mértékben digitalizáltam, a tananyag ...

2018.08.17.

Digitális Kreatív Műhely

Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...

2018.08.17.

Gondolattérkép oda-vissza

Tanulni csak az tud, aki értőn tud olvasni, ezért a szövegértés fontossága minden pedagógus számára megkérdőjelezhetetlen. Az olvasási ...

2018.08.16.

VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül

A digitális technológia fejlődésével kialakult az információs társadalom. A modern eszközök (mobiltelefon, tablet, laptop) felgyorsították...

2018.08.13.

MÁV - Mindannyian mások vagyunk. Egy virtuális utazás magunk és mások megismerése felé.

Napjainkban sokszor megfigyelhető, hogy az emberek befelé fordulnak a saját világukba, nem elég impulzívan élik meg a környezetüktől kapott ...

2018.08.13.

AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL

A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...

2018.08.11.

Kalandozzatok Misi Mókussal! Interaktív, foglalkoztató ebook

Tersánszky J. Jenő Misi Mókus kalandjai c. könyve nagyon alkalmas közös iskolai (kötelező) olvasmányra, 2. ill. 3. osztályban, projektként ...

2018.08.05.

Varázslatos Űrutazás!

A bemutatott tevékenység egymást követő fizika órán zajló- játékos feladatokkal, kódolvasással és rövid videók megtekintésével ...

2018.08.01.

Közlekedj okosan!

A projekt elsősorban 7-8. osztályos tanulók részére készült, a diákokat ekkor már erőteljesen érdekli a KRESZ, a jogosítványszerzés ...

2018.07.30.

Lehetsz király...

A projekt alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl a médiatudatosságra, az internetbiztonságra nevelés, valamint a ...

2018.07.20.

Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával

A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...

2017.11.22.

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt egy kerettörténet formájában dolgozza fel Fazekas Mihály Lúdas Matyi című művét. A ...

2017.08.20.

A sirály a király IKT-s feldolgozása

3. osztályosokkal dolgoztuk fel Bosnyák Viktória: A sirály a király c. regényét főleg IKT eszközök segítségével, Tehetséggondozó ...

2017.08.20.