Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Digitális Kreatív Műhely

Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...

2018.08.17.

Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba.)

A hírekből értesültünk, hogy az ExoMARS/TGO űrexpedíció Schiaparelli leszállóegységének Marsra szállása 2016.októberében sikertelen ...

2017.08.18.

A fémek - kicsit másként

Iskolánkba zömmel hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok tanulnak, számukra nyújtunk lehetőséget az alapfokú végzettség és szakma ...

2015.08.20.

József Attila és én - játékosan

A módszertani ötletet egy 6 órás projektre terveztem, intenzíven dolgoztuk fel a témát 1,5 hét alatt. Így sokkal nagyobb hatásfokkal tudtam...

2015.08.19.

Színes kémia

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...

2015.08.06.

Vízprojekt - avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát- természetismeret órán

Napjainkban egy tanóra teljesen máshogy zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. Ennek számos oka van, többek között az oktatástechnika fejlődése, de...

2014.04.26.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet - Megismeri ...

2014.04.26.

Kreatív fizika

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulására - egy hagyományos fizika óra, új ...

2014.04.22.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Belmont a SmARt City - Okos-város ahol a bitekből atomok lesznek

A napokban Digitális FABrikáló Műhelyünk egy e-mailt kapott Bill Gates-től a Microsoft-alapítójától. Hírszerzőitől megtudta, hogy a ...

2018.08.02.

Toldi projekt

Hogyan ötvözhető az irodalom, a történelem, a rajz és a mozgókép-kultúra? Régóta foglalkoztatott - ami lényegében a NAT egyik ...

2017.08.20.

Rendhagyó olvasónapló (Shakespeare)

A kötelező olvasmányok legtöbbször nagy kihívást jelentenek a diákok számára. A kötelező szó hallatára szívesen választanak az ...

2017.08.18.

Szemboncolás - Sway-vezérelt kísérletezés alapú interaktív gyakorlat

Mind korosztály, mind tudás tekintetében változatos tanulócsoporttal való együttdolgozásra kellett felkészülnöm: 16-18 éves korosztály, ...

2017.08.13.

Komplex tehetséggondozás modern oktatási eszközök segítségével az egészségnevelés témakörében a Széchenyi István Egyetem Gyakorló Iskolájában

Iskolánk akkreditált kiváló tehetségpont, ezt a címet, már második alkalommal nyertük el. A tehetség-team vezetőjeként fontosnak tartom a ...

2016.08.19.

Komplex grafomotoros képességfejlesztés

Komplex grafomotoros fejlesztés nagycsoportos korú gyermekek részére IKT-táblán, SMART Notebook programmal készített saját feladatok ...

2016.08.17.

Angyal mellettem-Stilisztikai alakzatok tanítása az e-StudyGroup és kortárs dalszövegek felhasználásával

A módszertani ötlet címe Angyal mellettem, mely célja egyrészt rámutatni arra, hogy a konstruktív pedagógia jegyében a e-StudyGroup ...

2016.07.18.

Ozirisz földjén

Néhány évvel ezelőtt merült fel az ötlete egy digitális eszközöket használó egyiptomi múzeumpedagógiai program létrehozásának a ...

2015.10.13.

Digitális tábla a tehetséggondozásban és szerepe egy szakmai klubdélutánon

Néhány sorban szeretném összefoglalni, hogyan használható a digitális tábla tehetséggondozásra a matematika szakkörön az általános ...

2015.08.18.

Újságíró manók

A diákok nagyon szeretnek csoportban dolgozni, de sajnos erre informatika órán csak különböző praktikák alkalmazásával nyílik ...

2015.08.17.

Virtuális látogatás a CERN-ben

http://cylindricalonion.web.cern.ch/blog/201411/cms-open-virtual-visits-your-school-science-festival-or-exhibition-centre A végéről kezdem, ...

2015.08.07.

Felelősség hete: iskolai projekthét a környezetvédelem jegyében

Egy egész iskolát (7-11. évfolyam; összesen 10 osztály) bevonó, környezetvédelem jegyében zajló projekthetet mutat be az ötletem, mely ...

2015.08.03.