
Nemzetközi felsőoktatási marketing tippek
10 marketing tipp a nemzetköziesítéshez
- A marketingterv kapcsolódjon az intézmény nemzetközi terveihez. Határozzuk meg a kiemelt stratégiai elemeket és fogalmazzunk meg világos célokat.
- Fontos a szervezeti megoldás: hol helyezkedik el a nemzetközi szervezeti részleg a teljes intézmény szervezetében, milyen más egységekkel működik együtt, hogyan használják ki a szinergiákat.
- Figyelmet kell fordítani a karok együttműködésére és az intézményen belüli kommunikáció fejlesztésére a hatékony közös erőforrás-felhasználás érdekében.
- Meghatározó a kollégák hozzáállása és a gyakorlati tapasztalatok megosztása. Hasznos, ha a nem marketinges munkatársak is gyakorlatorientált képzésben részesülnek.
- A célcsoport-orientáció mellett a márkamenedzsmentre is hangsúlyt kell fektetni.
- Érdemes újragondolni az adatbázis-marketinget.
- A piackutatások fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, hiszen ezek adják a tervezés alapját.
- Integrált kommunikáció, piackutatás eredményei alapján strukturált kampányterv a célravezető.
- Mint minden befektetés esetében, itt is rendkívül fontos a mérhetőség: például a beiskolázási kampányok hatékonyságmérése fontos mutatókkal szolgálhat.
- Az új kihívásokra rugalmas válaszokat kell találni (pl. virtuális mobilitás, élményszerűség megjelenése).
Kuráth Gabriella (PTE) előadása alapján
Utolsó módosítás: 2018.09.03.