Reflection paper, conflicting narratives, self-study test – hogy mi? Ezekre a követelményekre először én is csak tátottam a számat, pedig ez még nem is az összes, amit a history of baltic see region (bsr) órámra meg kell csinálni. Sági Eszter bejegyzése.

Self-study észt módra

 Azt kell, hogy mondjam, ilyen módszerrel dolgozó órám, ahova ennyit kell folyamatosan tanulni, még nem volt. Kezdetnek már az is furcsa, hogy szinte az egész online van, és csak kéthetente van tényleges óra az egyetemen. Ezen az órán viszont már csoportmunka van, és csak összefoglalunk, rendszerezünk, valamint tisztázzuk az esetleges hiányos tudást. A tanár tehát az otthoni mérce szerint nem tanítja meg nekünk az anyagot. Erre ott az online felület, a moodle.

A moodle-ban leckékre van bontva az anyag a Jégkorszaktól a 90-es évekig. Minden leckében kb. tizenvalahány altéma van, amiket az általad választott módszerrel kell megtanulnod. Ezalatt azt értem, hogy a tanár (Heiko a neve egyébként és imádatos egy ember) feltölt szövegeket, illetve ugyanazt szó szerint egy 5-8 perces videóban is elmondja, mint narrátor. Mindenki választhat magának, hogy könnyebben tanul-e hanggal, vagy olvasva. Én speciel az utóbbit preferálom, mert a saját tempómban tudom elolvasni, és mivel vizuális típus vagyok, ki is húzom a fontosabb adatokat színnel. 

A főszövegen kívül Heiko mindig kis videókat / képeket rak bele a leckébe, ami az elmélyítést szolgálja, és tényleg nagyon hasznos. Teljes filmeket is rak néha bele, én így találtam rá például egy nagyon érdekes dokumentumfilmre a Szovjetunióról. Ja, merthogy azt elfelejtettem mondani, hogy a BSR nem csak szigorúan véve a három, általunk Balti államnak nevezett országokkal foglalkozik, hanem ide tartozik Németország, a skandináv országok, Oroszország és Lengyelország is.

Tehát vissza a moodle-hoz. Miután feldolgoztad az egyes témákat, egy kis teszt következik, ahol lemérheted (le is kell, különben nem teljesíted a leckét!) a tudásodat. Miután az összes lecke és teszt megvan, illetve az összefoglaló összefoglalóját is megcsináltad - amiben Heiko nagyon jó, mert mindig rámutat az összefüggésekre – rákattintasz a kötelező olvasmányra, merthogy az is van. Jó esetben elolvasod, illetve még átnyálazod a periodizációt is, ami minden lecke elején bemutatja a fontosabb eseményeket a régióban és Európa maradék részén.

Ha ezzel is kész vagy, akkor a megadott kérdések alapján felkészülsz az órára. Ilyen kérdés lehet például: Milyen jelentősebb gazdasági és szociális változások történtek a középkorban? Hogy változott az államiság és milyen példákat tudsz felhozni

Olvasd tovább a cikket a Világegyetemista blogon! >>

 

Utolsó módosítás: 2020.04.29.