Jóllét, dráma, oktatás - Sikeres workshopot valósított meg a Nyitott Kör Egyesület
Pályázóink hírei | Köznevelés
Az Erasmus Napok keretében, 2020. október 16-án, az oktatás, nevelés és a tanárság kihívásairól gondolkodtak együtt gyakorló tanárok és szerezhettek tapasztalatot a drámapedagógia hatásmechanizmusáról.
A
Nyitott Kör Egyesület színházi neveléssel foglalkozik, 2005 óta hoz létre interaktív, részvételi előadásokat és foglalkozásokat diákközösségek számára.
ToBe nemzetközi Erasmus+ projekjük során ezúttal arra tettek kísérletet, hogy tanárok közössségei számára fejlesszenek egy olyan programot, amely az iskola mint szervezet jóllétét helyezi a középpontba.
Az idei Erasmus Napok programsorozat keretében szervezett (Túl)Élni - Jóllét, Dráma, Oktatás című műhelymunkájukra, amely a projekt eredményeire és tanulságaira épült, olyan tanárokat, oktatási szakembereket és döntéshozókat vártak, akik szívesen gondolkodtak együtt velük és egymással a jóllét kapcsán az iskolák és az oktatás kihívásairól, drámás módszereken keresztül.
A foglalkozás során a résztvevők egy fiktív történeten belül, helyzeteken és különböző drámás formák segítségével oszthatták meg egymással kérdéseiket, tapasztalataikat.
"Az iskola, mint szervezet jólléte az oda járók, ott tanítok jóllétének összességeként tudom értelmezni. Ha a tanárok önmagukban és egymással jól vannak, a szervezet kielégítően tud működni és egy biztonságos, kreatív környezet tud alakulni."
Utolsó módosítás: 2020.11.18.