Az Erasmus+ program 2014-es indulása óta többször írtunk már magazinunkban vagy beszéltünk rendezvényeinken arról, hogy mennyiben különböznek a pályázati szektorok egymástól és az európai uniós megközelítésben mi tekinthető felnőtt tanulásnak. Fontos ismét kiemelni, hogy az Erasmus+ programban nem a részt vevő intézmények típusa határozza meg, hogy melyik szektorban lehet releváns a pályázatunk, hanem a projekt témája, célcsoportja dönti el.
Az Erasmus+ definíció szerint
Így a felnőtt tanulási szektorban gyakorlatilag bármely szervezet, intézmény pályázhat akár mobilitási, akár partnerségi pályázattípusban, amennyiben a projekt témája és célcsoportja megfelel az Erasmus+ felnőtt tanulási megközelítésének.
A szektorban számtalan lehetőség rejlik olyan szervezeti, munkatársi szakmai igények, problémák megoldására, amellyel a résztvevő szervezet, intézmény erődösik, versenyképesebb lesz a szakterületén, munkatársai új ismereteket sajátítanak el, nagyobb tapasztalatot szereznek nemzetközi viszonylatban. Érdemes figyelni a Tempus Közalapítvány felnőtt tanulási rendezvényeit, pályázati lehetőségeit, hiszen lehet, hogy pont ez a szektor lesz a kulcsa szervezetük jövőbeni sikereinek.
Tippelje meg, hogy az alább felsorolt projektpéldák melyik szektorban lehetnek támogathatóak! Az oldal alján lévő helyes megoldásoknál rövid indokolás is található.
1. A helyi önkormányzat által koordinált projektben idősek részére digitális kompetenciafejlesztési tananyag kifejlesztése. 2. Egy művelődési ház munkatársainak európai intézmények közönségszervezési módszerének megismerését célzó szakmai látogatásokon (job shadowing) való részvétele. 3. Munkanélküliek részére új karriermenedzsment/álláskeresési technikák kifejlesztése. 4. Fogyatékkal élő fiatal felnőttek részére speciális társastáncot oktató módszertan kidolgozása, adaptálása vagy más ország gyakorlatainak megismerése. 5. Cukorbeteg vagy étkezési intoleranciában szenvedő gyerekek szülei számára főzőtanfolyami tananyag kidolgozása vagy más ország gyakorlatának megismerése. 6. Több civil szervezet együttműködésében egymás adományszervezési módszereinek megismerése. |
Az Erasmus+ program szempontjából felnőttoktatásnak tekintünk minden olyan nem szakmai célú, azaz nem munkakör betöltésére jogosító oktatási programot, ami felnőtteket érint: alapkészségek fejlesztése felnőtteknek, általános készségek, nyelvi vagy informatikai kompetenciák fejlesztése, kulcskompetenciák fejlesztése, vállalkozói és vezetői kompetenciák fejlesztése, személyiségfejlesztő tréning, módszertani képzés, érzékenyítő képzés, klubtevékenységek, táborok, műhelyfoglalkozások. Felnőttkori tanulásnak, felnőttoktatásnak azok a programok tekinthetőek, amelyek célcsoportja, tevékenységei és hatásai felnőtteket, felnőtt tanulókat és/vagy felnőttoktatókat érintenek.
Bővebben: tka.hu » Erasmus+ » Felnőtt tanulás
KVÍZ HELYES MEGOLDÁSAI: 1. a – Miért? A projekt témája felnőtt tanulók digitális kompetenciafejlesztése. |
Szerző: ROZGONYI ZSUZSA
Tempus Közalapítvány, Erasmus+ Programiroda
Utolsó módosítás: 2019.06.05.