
Európai portálok - Jó gyakorlatok az online oktatás területén
A School Education Gateway, az OECD és az EPALE ajánlója digitális oktatáshoz.
Elolvasom
PILLANATKÉP az iskolák digitális felkészültségéről
A SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) az Európai Bizottság által létrehozott eszköz, amely elősegíti a digitális technológia beépítését a tanításba, tanulásba és a diákok értékelésébe.
Elolvasom
A sikeres blogolás trükkjei - Tippek és tanácsok projektmegvalósítóknak
A projektek népszerűsítésének remek módja a blogírás, ezért összegyűjtöttünk 5 hasznos tippet, ami segíthet elindulni.
Elolvasom
Miért érdemes pályázni?
Infógrafikánkból kiderül, hogy milyen előnyökkel jár egy sikeres projekt megvalósítása egy intézmény számára a szakképzési szektorban.
Elolvasom
Top 10 tipp a nyertes Erasmus+ projekthez
Bár a sikeres Erasmus+ projekt biztos receptjével nem szolgálhatunk, vannak olyan tanácsok, amelyeket érdemes megfogadni, mert megkönnyíthetik a projektet tervező szervezetek életét.
Elolvasom
NEMZETKÖZIESÍTÉSI STRATÉGIÁK A SZAKKÉPZÉSBEN
Mindent, amit a nemzetköziesítésről tudni kell - röviden
Elolvasom
Szükségletelemzés lépésről lépésre
Gyakorlati tanácsok az Erasmus + KA2 stratégiai partnerségi projektek kezdeményezőinek.
Elolvasom
Pályázati formák az Erasmus+ stratégiai partnerségekben
A stratégiai partnerségek lehetőségei a felnőtt tanulás, a felsőoktatás, a köznevelés, a szakképzés és az ifjúság területén.
Elolvasom
Súgó a KA2 stratégiai partnerségek pályázat összeállításához
Egy infógrafikában összefoglaltuk, mik azok a lépések, amik egy KA2 stratégiai partnerségek pályázat összeállításához szükségesek.
Elolvasom
A hatásmérés tervezése
Az Impact+Tool eszköz célja, hogy segítse a projekt várható hatásának átgondolását: hogyan fogják mérni és milyen adatokkal tudják alátámasztani az elért hatást.
Elolvasom
11 TANÁCS A SZAKKÉPZÉSI MOBILITÁSBAN RÉSZTVEVŐK SIKERES FELKÉSZÍTÉSÉHEZ
A külföldi szakmai gyakorlat vagy tanulmányút legjobb hasznosulása érdekében nagy jelentőséggel bír a kiutazó résztvevők megfelelő szintű felkészítése. Az alábbi jó tanácsokkal szeretnénk segíteni abban, hogy ez még átgondoltabb és sikeresebb lehessen.
Elolvasom
Koordinátori szerepkör a stratégiai partnerségekben, avagy hogyan legyen gördülékeny az együttműködés távoli partnereinkkel
Az Erasmus+ program elindulásával a partnerségi és konzorciumi projektek új formát öltöttek, és nemzetközi stratégiai együttműködések keretein belül kapnak lehetőséget szakmai céljaik megvalósítására.
Elolvasom
Munkanapló, a szükségszerű jó!
Támogatott pályázóinknak szinte nem is kell bemutatni a munkanapló szükségszerűségét és hasznosságát. Az Erasmus+ szakképzési mobilitási pályázattípusban egyrészt a projektek záróbeszámolóinak kötelező mellékletét képezi, másrészt nem győzzük hangsúlyozni, hogy mekkora értékkel bír.
Elolvasom
A szellemi termékről - az Erasmus+ stratégiai partnerségek pályázattípusban
A stratégiai partnerségek pályázattípus célja intézmények közötti együttműködések támogatása, amelyek vagy innovatív szellemi termék(ek) kifejlesztésére, átvételére irányulnak; vagy a projektpartnerektől való tanulást, az európai szintű tapasztalatcserét támogatják. Ha projektünk szellemi termék fejlesztését tűzi ki célul, akkor a pályázat sikeressége szempontjából már a munkafolyamat elején fontos megbizonyosodnunk arról, hogy a tervezett szellemi termék az Erasmus+ programban is annak minősül-e. Hogyan tegyük ezt meg? Mitől szellemi termék a szellemi termék?
Elolvasom
Miért jó a hosszú távú mobilitás? - Pilot projektben egy magyar középiskola
Az Európai Bizottság 2016 decemberében mutatta be a hosszú távú szakképzési mobilitást támogató ErasmusPro kezdeményezést, amelynek pilot projektjében egy magyar iskola is részt vett.
Elolvasom
Hogyan olvassuk az Erasmus+ pályázati útmutatót? - Gyakorlati tanácsok az Erasmus+ Programme Guide olvasásához
Szeretne pályázni az Erasmus+ programban? Nem tudja, hogy melyik Erasmus+ pályázattípusban érdemes pályáznia? Van már nyertes Erasmus+ pályázata, de más pályázattípus is érdekli? Az Erasmus+ pályázati útmutató minden kérdésére választ ad – ha tudja, hogyan érdemes olvasni a leggyakrabban hivatkozott útmutatót. Cikkünk ebben igyekszik gyors segítséget nyújtani.
Elolvasom
Elkerülendő hibák az Erasmus+ stratégiai pályázat megírásakor
Egyre több intézmény tartja fontosnak az európai pályázati rendszerben való részvételt, a beadott pályázatok színvonala, kidolgozottsága is minőségileg javuló tendenciát mutat. Hogyan lehet azonban olyan pályázatot írni, amely minőségileg kiemelkedik a többi beadott pályázat közül? Melyek azok a tipikus hibák, amelyeket a pályázók elkövetnek, és hogyan lehet ezeket kiküszöbölni? Tippek és javaslatok az értékelő szemszögéből.
Elolvasom
Gyakorlati útmutató intézményvezetők számára
Az útmutató óvodák, általános és középiskolák vezetői számára készült, és azt mutatja be, hogy alapos tervezés és vezetői elkötelezettség mellett az Erasmus+ program hogyan szolgálhatja a részt vevő intézmények, tanárok, pedagógusok, gyerekek igényeit rövid és hosszú távon.
Elolvasom
A nemzetköziesítés stratégiai tervezése - a szakképzési mobilitási tanúsítvány pályázatok tapasztalatai
Az Erasmus+ programban idén először pályázhattak mobilitási tanúsítványra a szakképző intézmények. Ez ugyan nem jár közvetlen anyagi támogatással, de a tanúsítvánnyal rendelkező iskolák 2016-tól egyszerűsített formában kaphatnak támogatást szakképzési mobilitási projektek megvalósítására, így a tanulóik külföldi gyakorlatai, a munkatársaik szakmai továbbképzései biztonsággal tervezhetőek lesznek a program végéig.
Elolvasom
Az eTwinning projektmegvalósítást támogató felülete
A már több mint 10 éve működő eTwinning Európa különböző országaiban található köznevelési intézmények kapcsolatfelvételét, közös projektek indítását, együttműködését támogatja.
Elolvasom
Pályázatot írunk… …trükkök vagy tudomány?
Valószínűleg mindkettő kell hozzá, bár lehet, hogy ha azt a tudást és azokat az eszközöket, amelyek segíthetnek bennünket egy jó pályázat elkészítésében, trükköknek nevezzük, akkor túlságosan leegyszerűsítjük a kérdést. Átgondolt tervvel, az intézmény valós szükségleteihez igazodó elképzeléseket pontosan, lényegre törően bemutatva jó eséllyel lesz sikeres a pályázatunk. Két éve már annak, hogy útjára indult az Erasmus+ program, így szeretnénk néhány, a pályázatok bírálatát végző szakértőinktől érkező jó tanácsot megosztani a pályázni szándékozókkal.
Elolvasom
Projektötlet kidolgozása az Erasmus+ programban
Videónkból kiderül, milyen alapvető szempontokat kell figyelembe venni egy jó projektötlet kidolgozásához.
Elolvasom
Készen állsz az Erasmus+-ra? Partnerkeresési tippek
A videóban partnerkeresési tippeket, tanácsokat és hasznos linkeket mutatunk be.
Elolvasom
A projektmenedzsment eszközei
Projektek menedzselése, koordinálása nem rutinfeladat. Különösen igaz ez, ha olyan Európai Uniós projektről van szó, amelynek a megvalósításában több különböző országban működő intézmény, szervezet vesz részt. Cikkünkben áttekintjük a nemzetközi projektek sikeres végrehajtását segítő projektmenedzsment eszközöket és azok használatát.
Elolvasom
Legyünk stratégák! Intézményi logika a mobilitási projektek tervezésében
Az Erasmus+ program filozófiájának központi eleme a támogatott projektekben elért eredmények intézményi beépülésének elősegítése. Ez az elem az elődprogramokhoz képest markáns változást hozott a mobilitási projektek tervezésébe és megvalósításába, hiszen megszűntek az Egész életen át tartó tanulás programból ismert egyéni pályázati lehetőségek. Az új programban új szerepbe kerülnek az intézmények, hiszen az egyéni mobilitásokat támogató háttérszereplőkből a mobilitási tevékenységeket meghatározó, tervező és lebonyolító szervezetekké válnak.
Elolvasom
Hogyan takaríthatunk meg energiát az együttműködéseink során? – avagy a stratégiai partnerségek különleges esetei
Azzal, hogy figyelemmel követjük az európai piacon megvalósuló tapasztalatcseréket és szektorközi együttműködéseket, energiát és időt takaríthatunk meg önmagunk, intézményünk és partnereink számára is.
Elolvasom
Igényfelmérés, avagy hogyan indokoljuk a számunkra fontos témát
A sikeres pályázat egyik titka az, hogy a választott téma, a kitűzött célok, a tervezett eredmények és a projekt várt hatása megfelelően alá van támasztva egy, a pályázat benyújtását megelőző, igény- és szükségletfelméréssel. Az ERASMUS+ program stratégiai partnerségek pályázattípusa esetében egy ilyen felmérés bemutatása elvárás is a pályázati űrlap megfelelő rovatában.
Elolvasom
Hatástervezés - mellékhatások nélkül
Az Erasmus+ pályázatok értékelési szempontrendszerének egyik leghangsúlyosabb eleme az elérni kívánt hatások és a disszemináció minősége. Ez a 100 pontból 30 pontot ér, melynek legalább a felét meg kell szerezni ahhoz, hogy a pályázat támogatható legyen.
Elolvasom
Disszeminációs tippek
A disszemináció a projektek eredményeinek terjesztése, lehetőség szerint minél szélesebb körben, minél hatékonyabb módon. A disszemináció lehet a projektek során megszületett termékek (új képzések, tantervek, tananyagok, taneszközök stb.) terjesztése vagy a projektmegvalósítás tapasztalatainak (projektmenedzsment, együttműködés, módszertan stb.) átadása.
ElolvasomUtolsó módosítás: 2016.03.08.