
Európai portálok - Jó gyakorlatok az online oktatás területén
A School Education Gateway, az OECD és az EPALE ajánlója digitális oktatáshoz.
Elolvasom
A sikeres blogolás trükkjei - Tippek és tanácsok projektmegvalósítóknak
A projektek népszerűsítésének remek módja a blogírás, ezért összegyűjtöttünk 5 hasznos tippet, ami segíthet elindulni.
Elolvasom
Pályázati formák az Erasmus+ stratégiai partnerségekben
A stratégiai partnerségek lehetőségei a felnőtt tanulás, a felsőoktatás, a köznevelés, a szakképzés és az ifjúság területén.
Elolvasom
Szükségletelemzés lépésről lépésre
Gyakorlati tanácsok az Erasmus+ KA2 stratégiai partnerségi projektek kezdeményezőinek.
Elolvasom
Top 10 tipp a nyertes Erasmus+ projekthez
Bár a sikeres Erasmus+ projekt biztos receptjével nem szolgálhatunk, vannak olyan tanácsok, amelyeket érdemes megfogadni, mert megkönnyíthetik a projektet tervező szervezetek életét.
Elolvasom
Miért érdemes pályázni?
Infógrafikánkból kiderül, hogy milyen előnyökkel jár egy sikeres projekt megvalósítása egy intézmény számára a felnőtt tanulási szektorban.
Elolvasom
Az Erasmus+ definíció szerint
Az Erasmus+ program 2014-es indulása óta többször írtunk már magazinunkban vagy beszéltünk rendezvényeinken arról, hogy mennyiben különböznek a pályázati szektorok egymástól és az európai uniós megközelítésben mi tekinthető felnőtt tanulásnak. Fontos ismét kiemelni, hogy az Erasmus+ programban nem a részt vevő intézmények típusa határozza meg, hogy melyik szektorban lehet releváns a pályázatunk, hanem a projekt témája, célcsoportja dönti el.
Elolvasom
Segédanyag az Erasmus+ Felnőttoktatási munkatársak mobilitása projektek kidolgozásához
Rövid összefoglalónkban segítséget nyújtunk a felnőttkori tanulás Erasmus+ programon belüli értelmezéséhez, mobilitási projektek (KA1) szempontjából.
Elolvasom
A hatásmérés tervezése
Az Impact+Tool eszköz célja, hogy segítse a projekt várható hatásának átgondolását: hogyan fogják mérni és milyen adatokkal tudják alátámasztani az elért hatást.
Elolvasom
Felnőttkori tanulás az európai digitális térben
A felnőttkori tanulás elektronikus európai platformja (EPALE) egy soknyelvű közösség a felnőttkori tanulás területén dolgozó tanárok, oktatók, kutatók, tudományos szakemberek, és szakpolitikai döntéshozók, illetve 2018-tól a felnőttkori tanulásban résztvevők számára.
Elolvasom
Súgó a KA2 stratégiai partnerségek pályázat összeállításához
Egy infógrafikában összefoglaltuk, mik azok a lépések, amik egy KA2 stratégiai partnerségek pályázat összeállításához szükségesek.
Elolvasom
A szellemi termékről az Erasmus+ stratégiai partnerségek pályázattípusban
A stratégiai partnerségek pályázattípus célja intézmények közötti együttműködések támogatása, amelyek vagy innovatív szellemi termék(ek) kifejlesztésére, átvételére irányulnak; vagy a projektpartnerektől való tanulást, az európai szintű tapasztalatcserét támogatják. Ha projektünk szellemi termék fejlesztését tűzi ki célul, akkor a pályázat sikeressége szempontjából már a munkafolyamat elején fontos megbizonyosodnunk arról, hogy a tervezett szellemi termék az Erasmus+ programban is annak minősül-e. Hogyan tegyük ezt meg? Mitől szellemi termék a szellemi termék?
Elolvasom
Koordinátori szerepkör a stratégiai partnerségekben, avagy hogyan legyen gördülékeny az együttműködés távoli partnereinkkel
Az Erasmus+ program elindulásával a partnerségi és konzorciumi projektek új formát öltöttek, és nemzetközi stratégiai együttműködések keretein belül kapnak lehetőséget szakmai céljaik megvalósítására.
Elolvasom
Mit tekintünk felnőtt tanulásnak az Erasmus+ programban?
A mai világban elengedhetetlen a folyamatos tudásszerzés, a már megszerzett ismeretek felfrissítése, ezért a tankötelezettségi kor felett számos okból megfordulhat az ember az oktatási rendszer valamely szintjén. De nem minden tanuló felnőttet tekintünk felnőtt tanulónak. Azért, hogy könnyebb legyen az eligazodás ezen a területen, igyekszünk az alábbiakban részletesen bemutatni, mit tekintünk felnőtt tanulásnak és hol húzódik a határ a többi oktatási terület között.
Elolvasom
Hogyan olvassuk az Erasmus+ pályázati útmutatót? - Gyakorlati tanácsok az Erasmus+ Programme Guide olvasásához
Szeretne pályázni az Erasmus+ programban? Nem tudja, hogy melyik Erasmus+ pályázattípusban érdemes pályáznia? Van már nyertes Erasmus+ pályázata, de más pályázattípus is érdekli? Az Erasmus+ pályázati útmutató minden kérdésére választ ad – ha tudja, hogyan érdemes olvasni a leggyakrabban hivatkozott útmutatót. Cikkünk ebben igyekszik gyors segítséget nyújtani.
Elolvasom
Pályázatot írunk… …trükkök vagy tudomány?
Valószínűleg mindkettő kell hozzá, bár lehet, hogy ha azt a tudást és azokat az eszközöket, amelyek segíthetnek bennünket egy jó pályázat elkészítésében, trükköknek nevezzük, akkor túlságosan leegyszerűsítjük a kérdést. Átgondolt tervvel, az intézmény valós szükségleteihez igazodó elképzeléseket pontosan, lényegre törően bemutatva jó eséllyel lesz sikeres a pályázatunk. Két éve már annak, hogy útjára indult az Erasmus+ program, így szeretnénk néhány, a pályázatok bírálatát végző szakértőinktől érkező jó tanácsot megosztani a pályázni szándékozókkal.
Elolvasom
Legyünk stratégák! Intézményi logika a mobilitási projektek tervezésében
Az Erasmus+ program filozófiájának központi eleme a támogatott projektekben elért eredmények intézményi beépülésének elősegítése. Ez az elem az elődprogramokhoz képest markáns változást hozott a mobilitási projektek tervezésébe és megvalósításába, hiszen megszűntek az Egész életen át tartó tanulás programból ismert egyéni pályázati lehetőségek. Az új programban új szerepbe kerülnek az intézmények, hiszen az egyéni mobilitásokat támogató háttérszereplőkből a mobilitási tevékenységeket meghatározó, tervező és lebonyolító szervezetekké válnak.
Elolvasom
Elkerülendő hibák az Erasmus+ stratégiai pályázat megírásakor
Egyre több intézmény tartja fontosnak az európai pályázati rendszerben való részvételt, a beadott pályázatok színvonala, kidolgozottsága is minőségileg javuló tendenciát mutat. Hogyan lehet azonban olyan pályázatot írni, amely minőségileg kiemelkedik a többi beadott pályázat közül? Melyek azok a tipikus hibák, amelyeket a pályázók elkövetnek, és hogyan lehet ezeket kiküszöbölni? Tippek és javaslatok az értékelő szemszögéből.
Elolvasom
Készen állsz az Erasmus+-ra? Partnerkeresési tippek
Rövid animációs filmünkben leendő pályázóink figyelmét szeretnénk felhívni a partnerkeresés fontosságára – különösen az Erasmus+ stratégiai partnerségek pályázattípusnál.
Elolvasom
Projektötlet kidolgozása az Erasmus+ programban
Videónkból kiderül, milyen alapvető szempontokat kell figyelembe venni egy jó projektötlet kidolgozásához.
Elolvasom
Hatástervezés - mellékhatások nélkül
Az Erasmus+ pályázatok értékelési szempontrendszerének egyik leghangsúlyosabb eleme az elérni kívánt hatások és a disszemináció minősége. Ez a 100 pontból 30 pontot ér, melynek legalább a felét meg kell szerezni ahhoz, hogy a pályázat támogatható legyen.
Elolvasom
Igényfelmérés, avagy hogyan indokoljuk a számunkra fontos témát
A sikeres pályázat egyik titka az, hogy a választott téma, a kitűzött célok, a tervezett eredmények és a projekt várt hatása megfelelően alá van támasztva egy, a pályázat benyújtását megelőző, igény- és szükségletfelméréssel. Az ERASMUS+ program Stratégiai partnerségek pályázattípusa esetében egy ilyen felmérés bemutatása elvárás is a pályázati űrlap megfelelő rovatában.
Elolvasom
Disszeminációs tippek
A disszemináció a projektek eredményeinek terjesztése, lehetőség szerint minél szélesebb körben, minél hatékonyabb módon. A disszemináció lehet a projektek során megszületett termékek (új képzések, tantervek, tananyagok, taneszközök stb.) terjesztése vagy a projektmegvalósítás tapasztalatainak (projektmenedzsment, együttműködés, módszertan stb.) átadása.
Elolvasom
Beszélgetés a Tempus Közalapítvány két munkatársával az ERASMUS+ programról
Educatio folyóirat 2016/II szám, Valóság rovat
Elolvasom
Hogyan takaríthatunk meg energiát az együttműködéseink során? – avagy a stratégiai partnerségek különleges esetei
Azzal, hogy figyelemmel követjük az európai piacon megvalósuló tapasztalatcseréket és szektorközi együttműködéseket, energiát és időt takaríthatunk meg önmagunk, intézményünk és partnereink számára is.
Elolvasom
A projektmenedzsment eszközei
Projektek menedzselése, koordinálása nem rutinfeladat. Különösen igaz ez, ha olyan Európai Uniós projektről van szó, amelynek a megvalósításában több különböző országban működő intézmény, szervezet vesz részt. Cikkünkben áttekintjük a nemzetközi projektek sikeres végrehajtását segítő projektmenedzsment eszközöket és azok használatát.
Elolvasom
Virtuális tér a felnőttkori tanulásért - EPALE
Az Európai elektronikus platform a felnőttkori tanulásért (EPALE) az Európai Bizottság kezdeményezésére létrejötttöbbnyelvű, nyitott szakmai közösségi tér. A platform működésének célja a felnőttképzési és felnőttoktatási szektor fejlesztése, a felnőttkori tanuláshoz kapcsolódó szolgáltatások minőségének javítása, a szakmai szereplők közösséggé formálása, a felnőttképzést és –oktatást nyújtó intézmények és dolgozóik munkájának támogatása, illetve a felnőttkori tanulók számának növeléséhez való hozzájárulás. A felületet többek között tanárok, oktatók, kutatók, tudományos területeken dolgozó szakemberek és politikai döntéshozók használhatják szerte Európában.
ElolvasomUtolsó módosítás: 2016.03.08.