Pályázatírást támogató szeminárium - Eredményes Erasmus+: Motiváltabb tanulók, tudatosabb kollégák a tanulói és tanári mobilitásokban

A szemináriumon olyan projektek tervezésében szeretnénk támogatni az érdeklődő szakképző intézményeket, amelyek összhangban állnak intézményfejlesztési céljaikkal. Amellett, hogy részletesen ismertetjük a tanulási eredmény alapú megközelítést és az abban rejlő szakmai lehetőségeket, konkrétan hasznosítható ötletekkel is segítjük majd a pályázókat. A rendezvény interaktív, az előadások mellett kiscsoportos munkában, közösen gondoljuk át a legfontosabb kérdéseket, ami megkönnyíti majd a pályázatok munkaprogramjának tervezését.

Időpont: 2019.12.11. 2019.12.12.
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Athén terem)

Téma:

A két napos szemináriumon részletesen kibontjuk a pályázatíró szemináriumok tartalmi elemeit: gyakorlati jártasságot szerezhetnek tanulási eredmény alapú munkaprogramok írásában és azok mérési- értékelési kritériumainak kidolgozásában. Az európai mobilitási trendeken túl bemutatjuk, hogyan javíthatják ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) eszközök alkalmazásával a mobilitási gyakorlatok hasznosulását, és az eredményeik fenntarthatóságát. A szeminárium résztvevőinek lehetősége lesz a közös gondolkodásra a Nemzeti ECVET szakértői hálózat két szakértőjével is. A szeminárium1 során a következő kérdéseket járjuk körül: 

  • Miért jó az intézményeknek a tanulási eredmény alapú gondolkodás?
  • Hogyan valósítsunk meg tanulási eredmény szemléletű mobilitási projekteket?
    • az intézményi fejlesztési igények
    • projektcélok és várt hatások tükrében 

Figyelem, az első 30 résztvevő jelentkezését tudjuk elfogadni, ezért javasoljuk, hogy részvételi szándékukat mielőbb jelezzék. Kérjük, hogy intézményenként egy, maximum 2 fő regisztráljon (ez esetben az intézményvezető/döntéshozó és projektkoordinátor). Mivel a két napos képzés tematikája egymásra épülő, ezért jelentkezésüket csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha mindkét napon részt tud venni az intézményből ugyanaz a személy. 

A két napos szeminárium során a résztvevők

  • az első napon:
    • megismerik a tanulási eredmények írásának alapelveit
    • elsajátítják a tanulási eredmények strukturális és tartalmi elemeit
    • képesek lesznek a formai követelmények betartásával és a nyelvi szerkezeti elemek használatával tanulási eredményeket megfogalmazni
    • gyakorlatot szereznek tanulási eredmények írásában adott Erasmus+mobilitási gyakorlatokra
  • a második napon:
    • megismerik az értékelés szerepét és formáit a tanulási- tanítási folyamatban
    • korszerű mérési-értékelési kritériumokat ismernek meg
    • Erasmus+ mobilitási gyakorlat tanulási eredményeihez értékelési kritériumokat fogalmaznak meg, rendelnek hozzá
    • mobilitási gyakorlat tanulási eredményeinek mérési módszereit dolgozzák ki

Program

december 11.

Előadás anyaga>>

9:15-9:30 Érkezés, regisztráció
9:30-10:00 Hogyan támogatja a tanulási eredmények alkalmazása a mobilitási programok eredményességét? A tanulási eredmények alkalmazásának előnyei az Erasmus+ szakképzési mobilitási programokban. 
10:00-10:20 Beszélgetés a résztvevők intézményfejlesztési igényeiről, amelyek integrálódnak az Európai Fejlesztési Tervbe.
10:20-12:00

Tanulási eredmények kialakításának és leírásának szempontjai

  • a tanulási eredmények kialakításának alapelvei
  • a jó tanulási eredmények tartalmi elemei és formai követelményei
  • a tanulási eredmények alkalmazásának előnyei és lehetőségei a mobilitási programokban és a hazai szakképzésben
  • konkrét példák tanulási eredmény alapú követelménytámasztásra
12:00-12:40 Ebédszünet
12:40-14:30 Tanulási eredmények írása szakmacsoportonként adott tanulói és tanári mobilitási programokra (KA1). Közös megbeszélés, értékelés. 
14:30-15:30 Mit tanultam ma? Mit viszek haza?

december 12.

Előadás anyaga>>

9:45-10:00 Érkezés, regisztráció
10:00-10:30 Bírálói szemmel: Mitől lesz jó egy mobilitási projekt? Mi tekinthető eredménynek? Hogyan mérhető? 
10:30-11:30

Az értékelés alapelvei, folyamata, szempontjai

Az értékelés szerepe és formái a tanulási- tanítási folyamatban

  • Az értékelés funkciói
  • Az értékelés típusai
  • Az értékeléssel szemben támasztott követelmények
Az értékelés célja/ tárgya / formája és módszerei  
11:30-11:45 Szünet
11:45-12:30 Tanulási eredmények értékelési kritériumai a tanulói és tanári mobilitási programokban konkrét példákon keresztül
12:30-13:10 Ebédszünet
13:10-15:00 Tanulási eredmények értékelése szakmacsoportonként adott tanulói és tanári mobilitási programokra. Közös megbeszélés és értékelés.
15:00-16:00 A tanulási eredmények érvényesítése és elismerése
Összegzés, lezárás

A rendezvény beszámítható a pedagógusok évenkénti kötelező továbbképzésébe, amelyről részvételi igazolást állítunk ki a 2011. évi CXC. törvény (a nemzeti köznevelésről) 94.§-a (4) bekezdésének f) pontjában foglaltakhoz kapcsolódó 277/1997 (XII.22.) Kormányrendelet 5.§-a (3) bekezdésének c) pontja alapján. A dokumentumot azon résztvevők számára készítjük el, akik a rendezvény elején és legvégén is aláírták a jelenléti ívet. 

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel díjtalan, de előzetes regisztráció szükséges az alábbi űrlap kitöltésével.
A jelentkezési határidő: 2019. december 5. csütörtök

 

1 A szeminárium tematikáját a Nemzeti ECVET szakértői hálózat fejlesztette, a projektet az Európai Bizottság finanszírozza.

 

Utolsó módosítás: 2019.12.18.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


HIBA

Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.


Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!

Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány