Óraterv etika és erkölcstan tantárgy oktatásához: Generációs Tabu címmel!
Közzétéve | 2021-07-20 17:07:36 |
Ötletgazda | Horányi Tamás, |
A témát egy tanóra keretein belül valósítottam meg, de kicsit szűkölködtünk az idővel és mivel nagyon élvezték a diákok a játékos és sokszínű tananyag feldolgozást bátran ajánlom legalább két tanórás foglalkozáshoz a témát. (Magát a játékot, akár osztályfőnöki társasjátékként is eltudom képzelni).
Az említett órának 4-5 fontosabb csomópontja és feladata volt, ezeket konkrét táblázatos óraterv formában is részletesen mellékeltem, valamint Microsoft Powerpoint előadásra volt felfűzve az egész tananyag.
1. Feladat néhány minta kérdései: Milyen generációkat ismertek? Mi lehet a generáció fogalmi meghatározása? Tudtok filmeket, sorozatot, irodalmi művet a generációs példát érintve?
2. Feladat: Generációs ki mit tud csoportmunka?! Rendeződjetek 6 generációs csoportba! (Veterán, Baby boomer, X, Y, Z, Alfa) Akár telefonos segítséggel gyűjtsetek közösen jellemzőket az adott korcsoportról!
Például: történelmi korszak, események, eszközök, munka, életvitel, divat, szabadidő, gondolkodásmód stb.
+ találjatok ki egy MOTTÓT. Minden csoportból 1-2 ember prezentálja a kapott eredményt! A munka végeztével közösen összeszedjük és rögzítjük minden korcsoport jellemzőit. A világháló milyen befolyással lehet a generációkra?
3. Feladat: Tesztfeladat. "TE melyik korosztályhoz tartozol?" címmel. Amelyet papír alapon és online Microsoft Forms feladatlap formájában is kitölthetnek a tanulók.
4. Feladat: Maga az óraterv címét is ihlető "Generációs Tabu Játék". Néhány kérdés betekintésképp: Találkoztatok már a tabu játékkal? Ha igen, akkor milyen szabályokat tudnátok felsorolni? (Én módosítottam a játékon és generációkra bontva készítettem feladatkártyákat néhány új szabállyal kiegészítve).
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be