Dalszövegek kiegészítése nyelvórán

Beküldve2011-01-17 14:38:13
Tanár neveCsabai Tünde
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotSprachcaffe Languages PLUS/Club Village, Málta
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
A csoportot két kisebb csoportra (4-5 fő) osztja a tanár.
A feladat egy dal szövegére épül, amely összetett mondatokból áll.

Első lépésként az összetett mondatok első tagmondataiból ad meg néhányat, és ezeket kell a kis csoporton belül közösen befejezni (pl: Akkor érzed, hogy igazán szeretnek, ha...). A két csoport ezután megoszt egymással néhány befejezett mondatot. Második lépésként a dal tagmondatait kapják meg papírcsíkokon, ezeket kell összepárosítani. A párokat le lehet rakni a földre, hogy jobban átlátható legyen.
A tanár ezek után bekapcsolja a magnót, meghallgatják a dalt, és ellenőrzik, illetve korrigálják a párosításokat. Az újrahallgatáskor megfelelő sorrendbe rendezik a mondatokat.
A tanár ezután összegyűjti a papírcsíkokat, és most emlékezetből kell kitölteni egy lapot, amelyen a dalszöveg szerepel hiányosan.
Végül újra meghallgatják a dalt.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás