1. Pozitív Pszichológia: Hogyan legyünk hálásak
Beküldve | 2018-11-19 11:32:40 |
Tanár neve | Tüll Krisztina |
Témakör | Idegen nyelv, Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egész osztály |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Europass Teacher Academy, Barcelona: Life coaching for teachers: Happy teachers for better students |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Minden órán a hallgatók kapnak egy színes papírcetlit - lehetőleg egy hallgató mindig uazt a színt, hogy később a cetlik beazonosíthatóak legynek,- és ráírnak egy dolgot, amiért hálásak, boldognak érzik magukat, elégedettek, stb. Anélkül, hogy a többiekkel megosztanák, mit írták, összehajtják a papírt, és beledobják egy közös, - ideális esetben szépen dekorált - nagy befőttesüvegbe vagy dobozba, vagy egyéni borítékba. A kurzus végén, vagy karácsony-Újév táján mindenki megkapja a saját cetlijeit, amelyekből megosztja a többiekkel, amikről úgy érzi, hogy megoszthatóak. A többiek feltehetnek kérdéseket a helyzetre, érzésre, történésekre vonatkozólag. Egy lehetséges kapcsolódó feladat, ha Újév környékén, alapozva az előző évi cetlikre, a hallgatók célokat, újévi fogadalmakat fogalmaznak meg.
Tüll Krisztina, Converzum Nyelvi Közösségi Tér
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Asszociatív gondolkodás |
Kreatív gondolkodás |
Személyes és társas készségek |
Csoportdinamika kialakítása