Szófelhők könnyedén

Beküldve2018-12-04 11:22:53
Tanár neveAklan Anita
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotEuropass, Barcelona
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
https://wordart.com/ - ez egy olyan oldal, ahol szófelhőket tudsz készíteni könnyedén. Az a jó benne, hogy nem igényel előzetes tudást és nem kell számítógép zseninek lenned, hogy izgalmas szófelhőket készíts. Mindössze elég, ha megnézed az oldalon található oktató videót.
Itt van néhány ötlet, hogy mire lehet a szófelhőket használni az órán:

1. Az első órán segíthet a hangulat oldásában és az egymás megismerésében. Készíts egy szófelhőt olyan szavakkal, melyek rólad szólnak, pl. kutya, harmadik, piros, stb. és kérd meg a diákokat, hogy találják ki, először párban, majd úgy, hogy kérdéseket tesznek fel neked, hogy mit jelentenek ezek a szavak a te életedben.
Ezután készítsenek ők is szófelhőt a telefonjukon, vagy ha van náluk laptop, akkor azon és találgassatok róluk is.
Végül, miután megismertétek egymást egy kicsit, elkészíthetitek a csoport közös felhőjét, olyan dolgokkal, melyekben közösek vagytok.

2. Egy érdekes, az óra céljához illeszkedő képpel és az olvasandó, vagy meghallgatandó szövegből kiválasztott szavakkal készíthetsz szófelhőt, mely segíthet a feladatra való ráhangolódásban. A szavak segítségével próbálják meg kitalálni a diákok, hogy miről szólhat a szöveg, ezzel az érdeklődésüket is felkelthetjük a szöveg iránt.

3. Szófelhő segítségével meg tudunk tanítani olyan szavakat előre, melyek segíthetnek egy szöveg megértésében. Miután megbeszéltétek a szavakat és elolvastátok vagy meghallgattátok a szövegeket, kérd meg a tanulókat, hogy a szófelhő szavainak a felhasználásával mondják el a tartalmát. Így már az órán gyakoroljátok az új szavakat.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Személyes és társas készségek | Differenciált óraszervezés | Játék | Csoportdinamika kialakítása | Kísérletezés