Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

Játszva tanulni és játékosan tanítani - Fejleszd a vállalkozási készségeid! - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Szakképzés | IKT, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, vállalkozókészség fejlesztése | | TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft

2017

Egy játék, amelyet nem csak, hogy nem tilos az órán játszani, hanem egyenesen ajánlott, és még a Tajvani Egyetem is szeretné kipróbálni? Ismerkedjen meg az Agropoly-val, amely az agrárszakképzésben tanuló fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésére jött létre. Az Erasmus+ program támogatásával megvalósult projektről a TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. képviseletében Kövesd Andrea koordinátorral és Lengyel Adrienn projektmenedzserrel beszélgettünk.

Kétkultúrájú iskolából interkulturális közösség - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Köznevelés | nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Nemzetközi Iskola és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

2017

A Budapesti Nemzetközi Iskolában végzett munka túlmutat egy Erasmus+ mobilitási projekt határain. Nemcsak a munkatársak nyelvi és módszertani fejlesztése volt a cél, hanem az is, hogy a brit és a magyar alaptantervet jobban összehangolva új tanmeneteket alakítsanak ki. Az iskola első Erasmus+ projektjének köszönhetően átalakították a pedagógiai programjukat, és most már új, kétnyelvű bizonyítványt is kapnak a tanulóik. Hogy eközben hogyan kerültek egymáshoz közelebb az amerikai, indiai, ír és magyar kollégák, arról Vályi Éva koordinátor mesélt.

Iskola - az életre készít fel? - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Szakképzés | | Baranya | Pécsi Szakképzési Centrum Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnáziuma

2017

22 évre visszatekintő múltja van a pécsi Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnázium és osztrák partnere kapcsolatának. Mindkét iskolában gépész és elektronikai tárgyakat oktatnak. Naszári László, az iskola szakmai igazgatóhelyettese és a projekt koordinátora szerint azért nyerhettek nívódíjat, mert nem az Erasmus+ program célkitűzéseit próbálták adaptálni valamilyen ötletre, hanem az iskola céljai találkoztak az Erasmus+ program elveivel.

Peace action week - Make change happen

2017 | | interkulturális tapasztalat, önkéntesség, szociális kompetenciák | Budapest | ELIX - Conservation Volunteers Greece (pályázó), Egyesek Ifjúsági Egyesület (partner)

2017

A projekt a fiatalok interkulturális tanulási lehetőségének megteremtése nemzetközi önkéntes táborok és egyéb nem-formális tanulási programok és események életre keltésével.

Szárnyvonalak Európában

2017 | Köznevelés | drámapedagógia, színház, hátrányos helyzet, sport, szociális kompetenciák | Pest | Csepp a Tengerben Alapítvány

2017

Társadalmi előítéletekkel kapcsolatos nemzetközi érzékenyítő találkozót szerveztek az Európa a polgárokért program résztvevői.

Teszt projekt

2017 | Felnőtt tanulás, Felsőoktatás | aktív állampolgárság, alapkészségek fejlesztése | Bács-Kiskun, Baranya |

2017

qqq

A nyitottság a beilleszkedés sikerfaktora

2016 | Felsőoktatás | alapkészségek fejlesztése, interkulturális tapasztalat, nyelvtudás, szociális kompetenciák | Veszprém | Tanárok Európai Egyesülete (AEDE-Hungary)

2016

Nagyszabású nemzetközi kutatómunka zajlott 2012 és 2015 között Európában, amelynek fókuszában az Erasmus+ programban való részvétel és az interkulturális kompetenciafejlesztés összefüggéseinek és egymásra hatásainak vizsgálata állt. A tíz kiváló európai felsőoktatási intézmény és oktatási szervezet részvételével zajló projektnek magyar partnere is volt: hazánkat a Tanárok Európai Egyesülete (az AEDE hazai szervezete) képviselte.

Magas minőségre törekszenek - Műszaki tanulók külföldi szakmai gyakorlata

2016 | Szakképzés | interkulturális tapasztalat, műszaki ismeretek, nívódíjas projekt, nyelvtudás | Békés | Békéscsabai SZC Trefort Ágoston Szakképző Iskolája és Kollégiuma

2016

Autószerelő, géplakatos és hegesztő tanulók vehettek részt négyhetes szakmai gyakorlaton Németországban és Szlovákiában. A békéscsabai diákok szakmailag is sokat fejlődtek, emellett önállóbak, magabiztosabbak lettek, és olyan élményekkel gazdagodtak, amelyek a személyiségfejlődésükre is hatással vannak. A projekt koordinátora, aki a szakképző iskola vezetője is volt egy ideig, komoly elhivatottsággal és nagy lelkesedéssel számolt be tapasztalataikról. Pataki Ferenccel az elmúlt években lezajlott külföldi szakmai gyakorlatokról is beszélgettünk.

Művészetre és kreativitásra épülő gondozás

2016 | Felnőtt tanulás, Köznevelés, Szakképzés | drámapedagógia, színház, egészségügy, hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, művészet, nívódíjas projekt, szociális kompetenciák | Budapest | ArtMan Mozgásterápiás Művészeti Közhasznú Egyesület

2016

A fogyatékossággal élők és speciális gondozást igénylő emberek ellátásának területén a klasszikus terápiás módszerek mellett egyre nagyobb az igény az újabb szemléletű fejlesztő programokra. A SPARKS projektben nemzetközi kutatás és tapasztalatcsere zajlott a sérült emberek életminőségének javítása érdekében. Az öt partnerszervezet kultúrákon átívelő együttműködésében a szomatikus munka, a művészet és a kreativitás állt a középpontban. 29 hazai és nemzetközi tevékenységet valósítottak meg azzal a céllal, hogy egy új képzési tananyagot hozzanak létre. A különleges művészeti együttműködésről Kálmán Ferenc projektkoordinátorral beszélgettünk.

Önkéntesek, őrangyalok -Időskorúak segítik a rászorulókat

2016 | | aktív állampolgárság, generációk közti tanulás, hátrányos helyzet, időskori tanulás, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, önkéntesség | Fejér | Katolikus Karitász

2016

Különleges célcsoporttal, ötven év feletti magyarországi és erdélyi önkéntesekkel valósult meg a Katolikus Karitász projektje. A tevékenységeik célja az idősek aktivizálása és mobilizálása mellett az volt, hogy megismerjék a segítségnyújtás különböző módjait és lehetőségeit a határon innen és túl. Legyen szó hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő fiatalokról, akár épp idősekről, a megszerzett tapasztalatoknak és a kidolgozott képzésnek köszönhetően, felkészülten tudnak segíteni az önkéntesek a rászorulókon. Az uniós támogatással megvalósult együttműködésről Zagyva Richárddal, a Katolikus Karitász országos igazgatóhelyettesével és Nagy Lajosnéval, a Székesfehérvári Egyházmegyei Karitász igazgatójával beszélgettünk.

Belecsöppenni a munka világába - Mit tehet az iskola a foglalkoztathatóság növeléséért?

2016 | | cégek és oktatás, a munka világa, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, vállalkozókészség fejlesztése | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskolája, Budapest

2016

A fiatalok munkanélkülisége az Európai Unió minden tagállamában – bár eltérő mértékben – jelentkező probléma, megoldása ezért kiemelt célként jelenik meg az uniós foglalkoztatáspolitikai célkitűzések között. A készségek, kompetenciák fejlesztése, a releváns munkatapasztalat megszerzésének lehetősége, illetve a vállalkozói hajlandóság ösztönzése mind segítséget jelenthetnek a fiataloknak abban, hogy az oktatásból kikerülve könnyebben helyezkedjenek el. Mindezeket figyelembe véve a Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskola a legtöbb uniós munkavállalót foglalkoztató kis- és középvállalkozások világával igyekszik megismertetni tanulóit. Eredményeikről Gere Gábor koordinátorral beszélgettünk.

Egész életen át tartó nyelvtanulás - Hogyan kell tanítani a szenior korosztályt?

2016 | Felnőtt tanulás | időskori tanulás, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, nyelvtudás | Budapest | Shetland U.K. Nyelviskola

2016

Az idegennyelvtudás tekintetében hazánk a lemaradók között van az Európai Unióban, és ez különösen igaz a 45 év felettiek esetében. A budapesti Shetland Nyelviskolánál azonban felismerték, hogy az utóbbi években folyamatosan nő az idősebb korosztály igénye a nyelvtanulásra. Erre reagálva pályáztak az Erasmus+ programban, azért, hogy pedagógusaik az idős korosztály nyelvoktatásának speciális módszereivel ismerkedhessenek meg az Egyesült Királyságban és Németországban. Az Erasmus+ Nívódíjat elnyert nyelviskola oktatási igazgatójával, Tóthné dr. Udvardi Katalinnal beszélgettünk.

Terepszemlén Svédországban - Hogyan motiválhatók a 21. századi gyerekek?

2016 | Köznevelés, Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája

2016

A skandináv oktatási módszerekről, a svéd vagy a finn iskolamodellről rengeteg tanulmány érhető el már magyar nyelven is, egy gyakorló pedagógus számára azonban a legérdekesebb, ha terepmunkát is tud végezni. Vagyis saját szemmel megnézheti és megtapasztalhatja, milyen módszereket alkalmaznak a saját szakterületén mások. Erre nyílt lehetősége a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola angolnyelv-tanárának, aki két hónapon át követte figyelemmel, hogyan dolgoznak svéd kollégái. Milyen szakmai fejlődéssel, tapasztalatokkal jár, ha egy pedagógus hosszabb időszakot külföldön tölt, mit jelent a gyakorlatban a job shadowing – ezek voltak a főbb témáink Horváth Jánossal, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett mobilitási projekt résztvevőjével.

Picassótól a legó animációig

2016 | Köznevelés | drámapedagógia, színház, interkulturális tapasztalat, művészet, nívódíjas projekt | Jász-Nagykun-Szolnok | Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

2016

A szandaszőlősi iskolába járó diákok már tizenévesen megtapasztalhatták, hogy milyen projektszemlélettel tanulni. Ezek a gyerekek ugyanis úgy ismerkedtek meg öt európai ország közel harminc festőművészével és világhírű alkotásaikkal, hogy közben élményszerű ismereteket szereztek arról is, hogy a művészek milyen történelmi korban alkottak vagy hogy milyen zenére táncolhattak akkoriban az emberek. A Comenius projekt két éve során az eredeti festményeket is megtekinthették, miután homok animációval, linómetszéssel, modern 3D-s grafikával vagy legó animáció formájában reprodukciókat készítettek róluk, valamint fogalmazásokat, verseket alkottak.

3D-s virtuális múzeum a jövő ácsmestereinek

2016 | Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, műszaki ismeretek, művészet, nívódíjas projekt, nyelvtudás | | ÉK Egyesület

2016

A TRAWCOE háromdimenziós online, interaktív szoftverével a jövő ácsmesterei az eddigieknél jóval izgalmasabb, szórakoztatóbb formában ismerkedhetnek meg a szakma elméleti hátterével egy európai mintákat ismertető, virtuális múzeumon keresztül. A készítők a programtól a jelenleg kevésbé népszerű, egyben országszerte hiányszakmának számító ácsmesterség fellendítését is remélik. Palotás Gáborral, az ÉK Egyesület alelnökével, a projekt koordinátorával beszélgettünk.

Vizuális nevelés és matematika - Izgalmas interdiszciplináris projekt egri vezetéssel

2016 | Felsőoktatás, Köznevelés | IKT, természettudomány | Heves | Eszterházy Károly Főiskola

2016

A hazánkban is nagy múltra visszatekintő Tempus programban nyert támogatást 2012-ben az egri Eszterházy Károly Főiskola által vezetett projekt. A belga, finn, osztrák és szerb partnerekből álló konzorcium célja az volt, hogy a matematikát vonzóbbá tegye a fiatalok számára, illetve hogy a technológia és a pragmatikus oktatási módszerek fejlesztése révén támogassa a szerbiai tanárképzést.

Interkulturális kommunikációs készség – lépéselőny a munkaerőpiacon

2016 | Felsőoktatás | interkulturális tapasztalat, nyelvtudás, szociális kompetenciák, vendéglátás | Budapest | Budapesti Gazdasági Egyetem

2016

Ma már elengedhetetlen, hogy a munkavállalóknak legyenek interkulturális ismereteik. Így tudjuk megérteni, hogy a különböző kultúrákból, más-más szemlélettel és értékítélettel érkező emberek hogyan viszonyulnak a munkavégzéshez, az üzletkötéshez és egyáltalán a kommunikációhoz.

A matematika nyelve mindenhol ugyanaz

2016 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, mobilitás, természettudomány | Békés | Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola

2016

A Tempus Közalapítvány legújabb cikksorozatában olyan jelenleg is zajló Erasmus+ stratégiai partnerségi pályázatokat mutatunk be, melyek a hazai köznevelés és szakképzés területén dolgozó tanárok és szakemberek részvételével zajlanak. Elsőként az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola tanárával, Aminné Móricz Mártával beszélgettünk.

Migráció és medicina - tananyagfejlesztés az orvosképzésben

2016 | Felsőoktatás | egészségügy, interkulturális tapasztalat, szociális kompetenciák | Baranya | Migráció és medicina

2016

A 2010-ben elindított MSc in Migrant Health: Addressing New Challenges in Europe – CHANCE című Erasmus projekt egyik legfontosabb célja naprakész tudás átadása olyan egészségügyi és szociális szakemberek számára, akik a napi munkájuk során rendszeresen nyújtanak segítséget migránsok és menekültek részére.

Narratívák találkozása - a digitális történetmesélés módszerének lehetőségei

2016 | Felnőtt tanulás | interkulturális tapasztalat, művészet, szociális kompetenciák | Budapest | Fotomemoria Alapítvány, Anthropolis Egyesület

2016

A Fotomemoria Alapítvány és az Anthropolis Egyesület koordinálásával 2012 és 2014 között megvalósított IntegrArt partnerségi projekt a digitális történetmesélés módszerét felhasználva igyekezett közelebb hozni az országba érkező menekültek és a többségi társadalom tapasztalatait.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X