HR Portál | Az ERASMUS + programban elindult a hallássérültek szakmai képzése. Egy olyan tananyagot fejlesztenek ki számukra, mely abban segít, hogy képességeiknek megfelelő területen helyezkedhessenek el. A programban lengyelországi és görögországi partnerszervezetek is részt vesznek, Magyarországon a Munka-Kör Alapítvány dolgozik a projekten.

TanTrend | A Tempus Közalapítvány idén is meghirdette pályázati felhívását, amelyre rekordszámú ötlet, összesen 72 anyag érkezett, ezzel a Digitális Módszertárban fellelhető, szakmailag lektorált feladatok, illetve gyakorlatok száma elérte a 300-at.

Zaol.hu | Portugál, olasz, finn, török iskolákkal fognak együttműködni a „Változtassuk meg az iskolai környezetünket a gyerekkorú társas mediációval, ami az erőszakmentes kommunikáció eszközeit használja” alcímű projekt során.

KanizsaÚjság.hu | A nemzetközi együttműködésben egy brazil egyetem (Universidade Estadual de Santa Cruz) munkatársai és a Tempus Közalapítvány támogatásával Vörös Judit, a Magyar Természettudományi Múzeum kétéltűkutatója vett részt. Az expedíció során még érintetlen esőerdőfoltokat jártak be, ismeretlen békák után kutatva.

Veol.hu | Ez már a negyedik alkalom, hogy húszfős diákcsoport utazhat ide a Mayenne megyei Craon városából. Eddig az Erasmus+ programnak köszönhetően több mint hatvan diák juthatott el Várpalotára. A középiskolások főként a szociális és kisgyermekgondozás terén szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat a háromhetes itt-tartózkodásuk idején.

Vehir.hu | A Lélektér Alapítvány 2014. év eleje óta foglalkozik az Erasmus+ programokkal. Veszprém városában jelenleg harmadik alkalommal rendezték meg a hét európai uniós ország fiataljainak részvételével zajló 9 napos ifjúsági cserét. Jelenlegi projektjük az online zaklatás veszélyeire és a biztonságos internethasználat fontosságára hívja fel a fiatalok figyelmét.

Eduline.hu | A felsőoktatási intézmények még erőteljesebb bekapcsolását szorgalmazta a nemzetközi vérkeringésbe az oktatási államtitkár kedden Budapesten. Palkovics László szerint fontos, hogy a hallgatók éljenek a külföldi részképzések vagy a hosszabb ideig tartó tanulmányok lehetőségével. Az államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel rendezett konferencián kiemelte: a fő feladat az egyetemeké, de a kormány is segítséget nyújt, ezért hozták létre a többi között a Campus Mundi programot.

Református.hu | Magyarország igyekszik a nemzetközi fórumokon is felhívni a figyelmet a közel-keleti keresztyének helyzetére. A megsegítésükért felelős helyettes államtitkárság tavalyi létrehozása óta a kormány hatmillió euróval támogatta a közel-keleti és afrikai keresztyén közösségeket. A 2013-ban létrehozott Stipendium Hungaricum ösztöndíj keretében 6700 külföldi diák tanul Magyarországon, akiknek több mint fele muszlim országból érkezett.

Szombathelyi TV | A Pannon Egyetem vezette konzorcium olyan innovatív módszerek kidolgozására nyert támogatást az Erasmus+ program keretében, amelyekkel a tanulási készségeket fejleszthetik a felsőoktatásban.

Minap.hu | A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium diákjai az Erasmus+ Projekt keretein belül egy kétéves nemzetközi biotechnológiai projektben vesznek részt, melynek témája a biológiailag lebomló műanyagok előállítása biotechnológiai módszerrel.

M5 TV Kulturális Híradó | Európai Nyelvi Díjjal ismerték el a Szépművészeti Múzeum Festmények közt barANGOLunk című nyelvoktatási programját, amelyben a műalkotások segítségével fejlesztik a részt vevő gyerekek angoltudását.

Lokal.hu | Az oktatási intézmények közül a Debreceni Egyetem volt a legnépszerűbb a külföldi fiatalok körében az idei Stipendium Hungaricum programban. Tavaly megduplázódott és ebben az évben is több mint 50 százalékkal emelkedett a Stipendium Hungaricummal felvett külföldi hallgatók száma a Debreceni Egyetemen.

2017.08.30.

Nők Lapja Café | Hogyan lett Lilla önkéntes Olaszországban? (És hogyan lehetünk akár mi is azok?) Miért fontos a proaktivitás? Ezekre a kérdésekre kapunk választ az e heti Itáliai Naplóból.

DebreceniNap.hu | Magyar nyelvtudását száznegyvennégy tanuló akarta csiszolni, húsz oktató fejlesztette a magyar nyelv tanításával kapcsolatos ismereteit, tizennyolcan a magyar-lengyel szövegek fordításáról tanácskoztak egy-egy konferencián, négyen pedig angolul tanultak a magyar kultúráról és történelemről július közepétől augusztus közepéig a nyári egyetemen.

ZetaPress.hu | A Holokauszt Roma Áldozatainak Emléknapja alkalmából nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló kiállítás nyílt a Páva utcai Holokauszt Emlékközpontban az Európa a polgárokért program támogatásával.

SzegedMa.hu | A Talentum Alapítvány harmadik alkalommal szervezte meg az Interkulturális Angol Nyelvi Tábort, amelynek célja, hogy a fiatalok a „hagyományos” nyelvóráktól eltérően, interaktív módon, „élő” környezetben gyakorolják az angol nyelv használatát. Egy hónapra öt országból (Szerbia, Törökország, Olaszország, Örményország és Izland) érkeztek Szegedre az Erasmus+ program keretében azok az önkéntesek, akik a tábor mindennapi életét koordinálják két héten keresztül. Minden nap egy-egy országot mutatnak be a képviselők angol nyelven, aktív feladatokkal, játékokkal, énekléssel és főzéssel színesítve a palettát.

ModernIskola.hu | Állandó fejlődésre késztet, felfrissíti a hétköznapi munkát, elősegíti a szakmai és módszertani megújulást. Ezt mondják azok a tanárok, akik az iskolában is használnak digitális eszközöket. Dénesné Szak Andrea a kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola pedagógusa például már kétszer is elnyerte a Digitális Pedagógus Díjat, amelyre idén is lehet pályázni!

SzegedMa.hu | A Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájából öt pedagógus – a Tempus Közalapítvány EGT Alap pályázati támogatásával – szakmai látogatáson vett részt, a norvégiai Odda szakképző iskolájában.

Lánchíd Rádió | A Lánchíd Rádió Útitárs című műsorában két sikeres fiatal, Holicza Péter ifjúsági olimpiai bajnok kajakos és Laposa Zsófia borász számolt be úti kalandjairól. Többek között arról, hogyan lehet egy-két év alatt négy nyelvet is megtanulni, diákként hogyan kell alkalmazkodni a helyi kultúrához, és hogyan lehet kihozni a legtöbb élményt az Erasmus programból. A beszélgetésből az is kiderül, hogy a külföldön átélt magunkra utaltság olyan erőforrásokat szabadít fel bennünk, ami hegyeket mozgathat meg.

Délmagyar.hu | A Szegedi Tudományegyetem húsz évvel ezelőtt csatlakozott az Erasmus programhoz, azóta folyamatosan nő azon külföldi diákok száma, akik itt tanulnak a programnak köszönhetően.