Projekttükör | Köznevelés

Egyre több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a köznevelési intézmények oktató-nevelő folyamatában. Ezzel a témával foglalkoztak a Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola nívódíjjal elismert Erasmus+ projektjében.

Facebook | Felnőtt tanulás, Szakképzés, Köznevelés, Civil szervezet

Mi volt a legnagyobb kihívás? A legkedvesebb emlék? Miért éri meg csinálni? Ezekre a kérdésekre is választ kaptunk Nívódíjas projektjeink koordinátoraitól, amiket egy-egy kisfilmben örökítettünk meg.

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

A Tempus Közalapítvány pályázatot hirdet a közalapítvány által kezelt pályázatok bírálatában való részvételre köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, nyelvoktatás és/vagy ifjúsági területek valamelyikén dolgozó, tapasztalt szakemberek részére.

Projekttükör | Köznevelés

Mi történik, ha egy elitiskola tanárai egyszer csak azzal szembesülnek, hogy már nem csupán válogatottan tehetséges gyerekek versengenek a felvételért, hanem kevésbé támogató környezetből érkező, több problémával küzdő diákjaik száma is hirtelen megnő? A rákoskeresztúri Kőrösi Csoma iskola pedagógusai ráébredtek, ha változnak a kihívások, nekik is változtatniuk kell: már nemcsak az a kérdés, hogyan jutassák el a legkiválóbbakat az országos versenyekre, hanem az is, hogyan óvják meg a lassabban haladókat a korai iskolaelhagyás veszélyétől. Tóth Katalin projektkoordinátorral arról beszélgettem, hogyan segíthet mindebben az Erasmus+ program.

Projekttükör | Köznevelés

Románia, Lettország és Anglia: a perkátai Szivárvány Óvoda pedagógusai alaposan körülnéztek a világban, vajon hogyan nevelik a gyermekeket tőlünk kicsit messzebb. Az élmények mellett arról is beszélgettünk, hogyan hasznosítják az Erasmus+ program tapasztalatait itthon.

Projekttükör | Köznevelés

Az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola tanárával, Aminné Móricz Mártával beszélgettünk a Learning science is easy with games – azaz játékkal könnyebben megy a tudomány című projektről.

Projekttükör | Köznevelés

A Budapesti Nemzetközi Iskolában végzett munka túlmutat egy Erasmus+ mobilitási projekt határain. Nemcsak a munkatársak nyelvi és módszertani fejlesztése volt a cél, hanem az is, hogy a brit és a magyar alaptantervet jobban összehangolva új tanmeneteket alakítsanak ki.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Stratégiaalkotás és nemzetközi tevékenységek tervezése az oktatás és képzés területén

Utolsó módosítás: 2014.08.19.