Wmn.hu | Első benyomást csupán egyetlenegyszer lehet tenni, nem mindegy tehát, hogy a leendő munkaadónk előtt hogyan prezentáljuk magunkat. Hogyan állítsunk össze személyre (azaz az adott állásra) szabott önéletrajzot, mi a teendő, ha pályakezdőként még semmi konkrétat nem tudunk írni, mégis szeretnénk csupán a személyes adatainkon túl is felmutatni valamit, mit tartalmazzon a motivációs levél, és miért érdemes átfésülni a közösségi oldalainkat, mielőtt megnyomjuk a küldés gombot? Ezekre a kérdésekre kerestem a választ Baranyi Diána, a Tempus Közalapítványon belül működő Nemzeti Europass Központ koordinátorának segítségével.

Keol.hu | Országszerte október 15-17. között rendezték meg az Erasmus+ napokat. Az Erasmus+ az Európai Unió oktatási és ifjúsági szektort segítő programja. A Piarista Iskola az elmúlt 7 éves uniós ciklusban hét projektre kapott támogatást, amelyeken diákok és pedagógusok vettek részt nemzetközi programokon, erősítették az együttműködést különböző projektekben külföldi iskolákkal.

Bama.hu | M. Császár Zsuzsa, a PTE Természettudományi Kar egyetemi docense vezetésével egy kutatócsoport átfogó kutatást végzett a diákok költéseivel kapcsolatban. Negyven egyetem hallgatóit érték el, a kutatásból kiderült többek között az is, hogy a stipendiumosok havi költése 281 ezer forint, az összes külföldi hallgatót nézve pedig 180 milliárd forint marad a nemzetgazdaság kasszájában.

Duol.hu | Kamasz fiatalok szabadidejükben újítják fel Perkátán a Győry-kastély helyiségeit, ráadásul olyan iparosmesterek irányítása alatt, akik maguk is puszta lelkesedésből dolgoznak. A fiatalok maguk valósítják meg az Európai Szolidaritási Testület projektjüket.

MagyarNemzet.hu | A korlátozások ellenére is részt vehetnek külföldi mobilitási programokban a magyar hallgatók, de a világjárvány miatt ennek most speciális feltételei vannak. Ha valaki külföldön reked karanténban, akkor az beleszámít az ösztöndíjas időszakba. A hazánkba érkező külföldi fiatalok csak a fogadó egyetemtől kapott igazolás birtokában kezdhetik meg a tanulmányaikat Magyarországon.

Manna FM - Kanapé | Mi az a Digitális Módszertár? Pedagógusok digitális ötleteit díjazzák, erről is mesél Farkas Bertalan Péter, a Tempus Közalapítvány munkatársa.

RTL Klub - Reggeli | Hogyan hatott a koronavírus-járvány az Erasmus+ program résztvevőire, és milyen lesz a folytatás? Erről beszélgettek a műsorvezetők a stúdióban Bokodi Szabolccsal, a Tempus Közalapítvány felsőoktatási vezetőjével (06.05 perctől).

Vehir.hu | Mit jelent városunk kulturális öröksége számunkra, hogyan látjuk a kulturális örökség jövőjét, hogyan lehet a helyi értékeket, látnivalókat az érdeklődőknek olyan módon megmutatni, ahogyan azt mi látjuk? A „Tárd fel európai kulturális örökségedet” nemzetközi projekt az Európa a polgárokért program társfinanszírozásában, öt európai város fiataljainak részvételével ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Keol.hu | A Piarista Iskola gimnazistái hét héten keresztül nemzetközi találkozókon vehettek részt a koronavírus miatti digitális távoktatás időszaka alatt. A találkozók meglévő intézményi kapcsolatokra és az Erasmus plus pályázati együttműködésre épültek.

Közgazdász Online | Gimis korom óta óriási vágyam, hogy külföldön tanuljak, utazzak és minél több embert, kultúrát ismerjek meg. És ez nagyon „Miért menjünk Erasmusra”-prospektus szagú leírás, de tényleg jellemzi az egyetemi életem első két évét. Így csöppentem a nyíregyházi-pesti roppant elfoglalt életemből január közepén a pezsgő Észak-Spanyolországba, Bilbaóba.

Manna FM | A Vasárnapi Kanapé című műsorban Verses István Erasmus+ programvezető mesélt a Nívódíjjal elismert projektekről és az Erasmus+ program kínálta lehetőségekről.

MagyarNemzet.hu | A rendkívüli helyzetben is zavartalan a diákok juttatásainak folyósítása a szakképzésben és a felsőoktatásban – tudta meg a Magyar Nemzet. A különböző ösztöndíjakat, valamint a tanulószerződés alapján járó fizetést a digitális munkarendben is minden érintett megkapja, a vis maior helyzetet jelentő járvány miatt félbeszakadt külföldi tanulmányok költségeit pedig megtérítik a hallgatóknak.

Wmn.hu | Élete egyik legnagyobb kalandjának indult, ám a koronavírus közbeszólt. Márk januárban utazott Thaiföldre, hogy a tavaszi félévben ott folytassa egyetemi tanulmányait az Erasmus+ program keretében. Mit vár egy ilyen úttól egy egyetemista? Új barátokat, egy idegen kultúra felfedezését és életre szóló élményeket. Nos, egyedül az utóbbit – ha nem is abban a formában, ahogy várta – megkapta.

MagyarNemzet.hu | Minden újonnan induló mobilitási programot és külföldi utat lemondtak a felsőoktatási intézmények a koronavírus-járvány miatt. Sem a hallgatóknak, sem az oktatóknak nem szerveznek nemzetközi konferenciákat, ösztöndíjprogramokat, és új vendéghallgatók sem jöhetnek hazánkba a következő hónapok során. De mi lesz azokkal a magyar diákokkal, akiket külhonban ért a rendkívüli helyzet, és hogyan folytathatják a szemesztert azok a nálunk tanuló külföldiek, akik otthonukba távoztak, ám a határok lezárása miatt nem tudnak visszatérni Magyarországra? Az egyetemeknél érdeklődtünk.

SZTEinfo.hu | A Choreomundus egy olyan nemzetközi mesterképzés, amelyet négy európai egyetem – a magyar SZTE, a francia University of Clermont Auvergne, a norvég NTNU és az angol University of Roehampton – konzorciumi együttműködésben működtet 2012 óta. Az Erasmus+ Joint Programban megvalósuló képzésben a diákok egyszerre négy egyetem hallgatói, négy intézmény közös diplomáját kapják meg a második tanév végén.

Teol.hu | Europass bizonyítványokat adtak át pénteken az AM DASZK, Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban. A bizonyítvány tanúsítja, hogy birtokosa többhetes külföldi gyakorlaton vett részt, szakmai, szociális és nyelvi kompetenciái fejlődtek.

Kirándulj Nálunk magazin | Idén lehet utoljára pályázni az eddigi, megszokott feltételek mellett, utána lezárul az Erasmus+ program hétéves pályázati ciklusa. 2021-től megújult formában folytatódik az Európai Unió egyik legnépszerűbb programja.