Az Európai Unió Erasmus+ programja szinte mindenki számára kínál nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőségeket. Évről évre egyre többen, 2018-ban Magyarországról több mint 22.000-ren kapcsolódtak be a programba. A legkiválóbb magyar koordinálású együttműködéseket Erasmus+ Nívódíjjal tüntette ki a Tempus Közalapítvány.

„Van beleszólásod!” címmel nyolcadik alkalommal ülésezhettek középiskolás diákok az Országházban. A Parlamenti Ifjúsági Nap keretében 300 fiatal tehette fel kérdéseit az EU jövőjével, Magyarország szerepével és az európai választások jelentőségével kapcsolatban – kormánypárti és ellenzéki képviselőknek egyaránt.

Campus Mundi ösztöndíjas fiatalok által készített fényképekből nyílt tárlat Szegeden. A világ legkülönbözőbb pontjain készült fotókon emlékezetes pillanatokat, különleges helyeket és varázslatos színeket örökítettek meg azok a fiatalok, akik hosszabb-rövidebb ideig külföldön tanulhattak a Campus Mundi program támogatásával. A képeket többek között Pécsett, Győrben, Debrecenben és Budapesten is meg lehet majd tekinteni.

Számtalan kutatás bizonyította már, hogy könnyebben találnak állást, és jobban is keresnek azok a fiatalok, akik részt vettek valamilyen nemzetközi ösztöndíjprogramban. Többek között ezért érdemes már a továbbtanulás tervezésekor gondolni a külföldi tapasztalatszerzésre. Az Educatio kiállításon az egyetemistaként elérhető nemzetközi ösztöndíjakról, szakmai gyakorlatokról, rövid tanulmányutakról és önkéntes lehetőségekről is tájékozódhatnak az érdeklődők a Tempus Közalapítvány standjánál.

Az önkéntesség világnapja remek alkalom arra, hogy végiggondoljuk, mi milyen módon segíthetünk másoknak. Ezért tartottuk december 5-én a 2018-ban elindult uniós program, az Európai Szolidaritási Testület nyitóeseményét Budapesten.

Digitális kreatív műhely, vitakultúra-fejlesztés, Weöres-ösvények: néhány téma, amely a tanárok kreativitását dicséri, népszerűsíti az iskolai IKT-használatot, és kidolgozói olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

Ebben az évben az oktatás és képzés területén 13,8 milliárd forint támogatást kaptak az Erasmus+ programban részt vevő magyarországi intézmények és szervezetek. Ez tavalyhoz képest több mint 20 százalékkal magasabb összeget jelent, ami az Erasmus+ program hazai koordinálását végző Tempus Közalapítvány adatai szerint idén 19.000 fő nemzetközi tapasztalatszerzését teszi lehetővé.

Hogyan kívánják népszerűsíteni az európai demokratikus értékeket a fiatalság körében? Mi lenne az előnye és hátránya, ha Magyarországon is bevezetnék az eurót? Mit tud tenni az Európai Unió, illetve mi magunk mit tehetünk annak érdekében, hogy a jövőnket biztonságban tudhassuk? Ezekről a témákról is szó volt a hetedik alkalommal megrendezett „Van beleszólásod!” Parlamenti Ifjúsági Napon.

Az Erasmus Napok keretében 1300 különböző programot szerveznek október 12-13-án a világ mintegy 37 országában. Magyarországon 21 városban várják az érdeklődőket előadásokkal, workshopokkal, kiállításokkal és szórakoztató programokkal, hogy megmutassák az Erasmus+ program sokszínűségét.

Több száz programmal várják az európai fiatalokat egész októberben a Time to Move kampány keretében. Az Eurodesk hálózat szervezésében megvalósuló eseménysorozattal a nemzetközi mobilitási lehetőségekre szeretnék felhívni a figyelmet.

2018 szeptemberétől pedig új uniós program indul az önkéntesség támogatására. A tervek szerint az Európai Szolidaritási Testület közel 100.000 fiatal számára teszi majd lehetővé, hogy hazai és külföldi önkéntes projektekben, illetve szakmai gyakorlaton vegyenek részt, munkatapasztalatot szerezzenek, vagy megvalósítsák a szolidaritáshoz kapcsolódó saját ötleteiket, bárhol a világon. Ehhez a 17-30 év közötti jelentkezők anyagi támogatást is kapnak. A program forrása a 2018-2020 közötti időszakra 375,6 millió euró.

Soha nem álltak még olyan széles körű nemzetköziesítési lehetőségek a felsőoktatási intézmények előtt, mint jelenleg. Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon, ezt pedig érdemes kihasználniuk az egyetemeknek, hiszen folyamatosan emelkedő uniós és hazai források biztosítják az intézményi fejlesztések megvalósítását és a nemzetközi mobilitás ösztönzését – hangzott el a Tempus Közalapítvány által szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián.

Miképp tanulhatnak középiskolások az emberi jogokról? Hogyan segíthetik a pedagógusok a sajátos nevelési igényű gyerekek integrációját? Mit kell tudnia a közösségi mezőgazdálkodásról egy kistermelőnek? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ abban a nyolc, uniós támogatással megvalósult együttműködésben, amelyek Erasmus+ Nívódíjat kaptak a Tempus Közalapítványtól.

A pedagógusoknak – ugyanúgy, ahogy más szakmák szereplőinek is – életpályájuk során folyamatos készségfejlesztésre és tanulásra van szükségük. A 21. század kihívásaihoz, a technológia gyors fejlődéséhez, a változó munkaerő-piaci igényekhez, valamint a fiatalok új tanulási és információszerzési szokásaihoz való alkalmazkodás kihívásaival foglalkozik a most megjelent kiadvány, amely az Alma a fán sorozat ötödik része.

Március 30-ig pályázhatnak Campus Mundi ösztöndíjra azok a fiatalok, akik nyáron külföldi szakmai gyakorlatra, vagy az őszi félévben egy másik ország egyetemére utaznának ki. A program ebben az évben kétezer egyetemi és főiskolai hallgató nemzetközi tapasztalatszerzését teszi lehetővé, kétmilliárd forint támogatásból.

Az Önkéntesek Nemzetközi Napján – december 5-én – az Európai Önkéntes Szolgálat (EVS) korábbi résztvevői bebizonyították, hogy külföldön önkénteskedni óriási élmény, hatékony tanulási folyamat és nagyszerű önismereti lehetőség. Az Erasmus+ program keretei között megvalósuló önkéntes szolgálatban Magyarországról 2017-ben több mint 250 fiatal vett részt.

Bemutatták az EMMI Felsőoktatási Államtitkársága, az Európai Bizottság és az OECD „A vállalkozókészség és az innováció támogatása a magyar felsőoktatásban” címmel kiadott közös jelentését. A Tempus Közalapítvány által szervezett rendezvényen a felsőoktatási intézmények és partnereik közötti hazai együttműködések legjobb gyakorlatait is felvonultatták.

dőutazás Süsüvel, „szerethető” múzeumok, interaktív tananyag-feldolgozás természetismeret órákon. Néhány téma, amely a tanárok kreativitását dicséri, népszerűsíti az iskolai IKT eszközhasználatot, és amelyek kitalálói olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.