Kiadványok

Ha konkrét program, szektor vagy a megjelenés éve szerint szeretné szűrni a kiadványokat, kérjük, kattintson a jobb oldali kategóriákra, illetve válassza ki a megfelelő célcsoportot vagy évet.

Pályázati Pavilon

2019. tavasz

Fókuszban: Az élményalapú tanulás; Egy diploma, több ország: bemutatkozik az Európai egyetemek kezdeményezés; A hallgatói mobilitás ösztönzése; Kreditelismerés a gyakorlatban; Generációk összefogása egy érzékenyebb társadalomért; Környezettudatos szemlélet a felelős vállalkozói magatartásban; Gamifikáció - a szemléletformálás trójai falova

Megnézem

Nemzetköziesítünk 1.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 2.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

TÁRSADALMI BEFOGADÁS AZ ERASMUS+ PROJEKTEK TÜKRÉBEN

Sokan gondolják azt, hogy csak a jómódúak, a kiváltságosok tehetik meg, hogy külföldre utazzanak tapasztalatszerzés céljából. Pedig az Európai Unió Erasmus+ programjának épp az az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a nemzetközi projektekben való részvétel lehetőségét a legszélesebb körben biztosítsa.

Megnézem

Hogyan vehetünk részt aktívan Európa közös építésében?

Az Európa a polgárokért program is elérkezett a 7 éves pályázati és költségvetési periódusának feléhez, ezért az Európai Bizottság megbízásából készült egy ún. „félidős” értékelés a 2014 és 2016 közötti időszak eredményeiről. Az elemzés egyik legfontosabb megállapítása szerint a program releváns, a megvalósított projektek révén az Európai Uniót foglalkoztató aktuális kérdésekre, problémákra és kihívásokra reflektál. Kifejezetten magas a programban benyújtott pályázatok száma is, állandó a túljelentkezés.

Megnézem

How Can We Take Part Actively in Creating Europe Together?

The Europe for Citizens Programme has arrived to its mid-term so an interim report was made on behalf of the European Commission about the results of the period between 2014 and 2016. According to one of the most important statements of the analysis, the programme is relevant and reflects to the current questions, problems, and challenges of the European Union through the implemented projects. The number of applications is also very high, the oversubscription is constant.

Megnézem

Nemzetközi hallgatók a hazai felsőoktatási intézményekben

Vezetői összefoglaló

A kutatás célja a magyar felsőoktatás nemzetköziesedési folyamatainak, kihívásainak feltárása volt. Olyan területeket vizsgált, mint a nemzetközi hallgatók integrációja, a mobilitást akadályozó tényezők feltárása, valamint az intézmények nemzetköziesedési céljainak, tevékenységeinek feltérképezése.

Megnézem

Tudományos eredmények a nagyvilágból

Hogyan kerül egy kötetbe az orosz Y generációról és a szelénvegyületek vizsgálatáról szóló tanulmány? Vagy a dél-koreaiak plasztikai sebészethez való viszonyának elemzése és az Osztrák-Magyar Monarchiába emigrált olasz szalámigyárosok bemutatása?

Megnézem

Pályázati Pavilon

2018. ősz

Fókuszban: Ahol a képzés és a munka világa találkozik; Az Erasmus+ mobilitási projektek hosszútávú hatásai; Nemzetközi színtéren is versenyképes egyetemek; Új uniós program a szolidaritás jegyében: Európai Szolidaritási Testület

Megnézem