Kiadványok

Ha konkrét program, szektor vagy a megjelenés éve szerint szeretné szűrni a kiadványokat, kérjük, kattintson a jobb oldali kategóriákra, illetve válassza ki a megfelelő célcsoportot vagy évet.

Measuring the economic impacts of inbound higher education mobility

The purpose of this research is to measure the local as well as systemic level economic impact of certain target groups of international students (Erasmus+ students, Stipendium Hungaricum grant beneficiaries and fee-paying students); to examine their role and significance as a consumer group; to analyse their multiplier economic effects; to disclose the direct payments into economy; and to analyse their role in tourism, as well their participation in the studentification process of each university city.

Megnézem

A befelé irányuló felsőoktatási mobilitás gazdasági hatásainak mérése

Jelen kutatás célja: a nemzetközi hallgatók egyes célcsoportjainak (az Erasmus+ programban résztvevők, a Stipendium Hungaricum ösztöndíjasok és önköltségesek (tandíjat fizetők) helyi, illetve rendszerszintű gazdasági szempontú hatásának mérése; mint fogyasztói réteg szerepének, valamint súlyának vizsgálata; multiplikatív gazdasági hatásaiknak az elemzése; a gazdaságba áramló közvetlen befizetések feltárása; valamint turisztikai szerepüknek, illetve az egyes egyetemvárosok studentifikációs folyamataiban való részvételüknek az elemzése.

Megnézem

Útikönyv a tanulási eredményeken alapuló mérés, értékelés és disszemináció tervezéséhez

Fókuszban: Erasmus+ mobilitási pályázatok a köznevelési szektorban

Az útikönyv azok számára, akik: folyamatos (szakmai és/vagy személyes) fejlődésükhöz keresik az eszközöket, sikeres pályázatot szeretnének írni és/vagy kivitelezni, szeretnének megismerkedni az ERASMUS program következő hét évében (2020–2027) bevezetésre kerülő új mérés/értékelési irányelveivel, könnyű olvasmányként gyakorlati segítséget adhat.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2020. tavasz

A Pályázati Pavilon 2020 tavaszi számának központi témája a fenntarthatóság, emellett olvashatnak még önkéntességről, az alacsony végzettségű felnőttek tanulási lehetőségeiről, és az Erasmus+ Nívódíj idei nyertes projektjeiről.

Megnézem

Tudományos eredmények a nagyvilágból 2.

A Campus Mundi ösztöndíjprogram segítségével már többezer hallgatónak volt lehetősége elutazni a világ szinte bármely országába, hogy külföldi egyetemeken építsenek ki szakmai kapcsolatokat, előadásokból és személyes tapasztalataikból inspirálódjanak, vagy végezzék kutatómunkájukat interkulturális közegben.

Megnézem

Taking Stock of TCAs Realised in the Field of Education and Training between 2014-2018

Report of the research findings

Erasmus+ National Agencies are diverse all over Europe, however we all face at least two similar challenges in our everyday work: attracting new actors in the Programme and raising the quality of running projects. Transnational Cooperation Activities (TCAs), an instrument granted within the Erasmus+ for the national agencies to increase their potential in the above mentioned areas, has been introduced in the field of education and training in 2014. In the first years, NAs were reluctant to jump into TCAs, while over the years the value of these activities has been more and more conceived and for now the majority of national agencies pursue such cooperation by both sending participants and hosting events.

Megnézem

A tanulás rejtett színterei

Nemformális tanulási módszerek az Erasmus+ projektekben

Játékos? Kreatív? Mérhető? Az egyetlen hasznos tanulási forma? Mi is az a nemformális tanulás, és miben különbözik a formálistól vagy épp az informálistól?

Megnézem

Nemzetköziesítünk 4.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A felsőoktatási intézményeknek folyamatosan új kihívásoknak kell megfelelniük, különösen igaz ez a nemzetközi versenyképesség vonatkozásában. Mit tehetnek az intézményvezetők, a nemzetközi koordinátorok és az oktatók az egyetemek nemzetköziesítése érdekében? Milyen, mások számára is adaptálható jó gyakorlatokat alakítottak már ki a magyarországi egyetemeken?  Hogyan támogatják a felsőoktatási intézmények ilyen irányú tevékenységeit a különböző ösztöndíjprogramok?

Megnézem

Nemzetköziesítünk 3.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A nemzetköziesítés tematikája egyenlőtlenül van jelen az európai felsőoktatásban. Nemcsak azért, mert az európai látens vagy explicit felsőoktatáspolitika támogató eszközei hol jobban, hol kevésbé intenzíven jelennek meg, és így időnként nagyobb, időnként pedig csekélyebb figyelmet generálnak, hanem amiatt is, mert a felsőoktatási intézmények missziójuk, profiljuk, méretük, elhelyezkedésük és még egy sor más jellemző miatt eltérő mértékben foglalkoznak a működés e dimenziójával.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 2.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 1.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

CEEPUS hatástanulmány

A CEEPUS program a 2018-2019-es tanévben ünnepelte 25 éves évfordulóját. A kiadvány célja, hogy ennek apropóján visszatekintsen az elmúlt évtizedek magyar eredményeire, bemutatva a program hazai felsőoktatási intézményekre gyakorolt hatását.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2019. ősz

Fókuszban: Közép-Európai együttműködések; Erasmus+ példaképek 2019; A regionális felsőoktatási együttműködések; Innovatív fordítási módszerek a felsőoktatásban; Óvodapedagógusok és szülők segítése ADHD-val érintett gyermekek támogatásában; Fenntarthatóság és közösségépítés; A legjobb tippek Erasmus+ pályázóknak

Megnézem

Hogyan vehetünk részt aktívan Európa közös építésében? / How can we take part actively in creating Europe together?

Mozaik a magyar koordinálású projektekről az Európa a polgárokért programban / A Compilation of Projects from Hungary

Az Európa a polgárokért program is elérkezett a 7 éves pályázati és költségvetési periódusának feléhez, ezért az Európai Bizottság megbízásából készült egy ún. „félidős” értékelés a 2014 és 2016 közötti időszak eredményeiről. Az elemzés egyik legfontosabb megállapítása szerint a program releváns, a megvalósított projektek révén az Európai Uniót foglalkoztató aktuális kérdésekre, problémákra és kihívásokra reflektál. Kifejezetten magas a programban benyújtott pályázatok száma is, állandó a túljelentkezés.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2019. tavasz

Fókuszban: Az élményalapú tanulás; Egy diploma, több ország: bemutatkozik az Európai egyetemek kezdeményezés; A hallgatói mobilitás ösztönzése; Kreditelismerés a gyakorlatban; Generációk összefogása egy érzékenyebb társadalomért; Környezettudatos szemlélet a felelős vállalkozói magatartásban; Gamifikáció - a szemléletformálás trójai falova

Megnézem

TÁRSADALMI BEFOGADÁS AZ ERASMUS+ PROJEKTEK TÜKRÉBEN

Sokan gondolják azt, hogy csak a jómódúak, a kiváltságosok tehetik meg, hogy külföldre utazzanak tapasztalatszerzés céljából. Pedig az Európai Unió Erasmus+ programjának épp az az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a nemzetközi projektekben való részvétel lehetőségét a legszélesebb körben biztosítsa.

Megnézem