Kiadványok

Ha konkrét program, szektor vagy a megjelenés éve szerint szeretné szűrni a kiadványokat, kérjük, kattintson a jobb oldali kategóriákra, illetve válassza ki a megfelelő célcsoportot vagy évet.

Pályázati Pavilon

2020. tavasz

A Pályázati Pavilon 2020 tavaszi számának központi témája a fenntarthatóság, emellett olvashatnak még önkéntességről, az alacsony végzettségű felnőttek tanulási lehetőségeiről, és az Erasmus+ Nívódíj idei nyertes projektjeiről.

Megnézem

Tudományos eredmények a nagyvilágból 2.

A Campus Mundi ösztöndíjprogram segítségével már többezer hallgatónak volt lehetősége elutazni a világ szinte bármely országába, hogy külföldi egyetemeken építsenek ki szakmai kapcsolatokat, előadásokból és személyes tapasztalataikból inspirálódjanak, vagy végezzék kutatómunkájukat interkulturális közegben.

Megnézem

Taking Stock of TCAs Realised in the Field of Education and Training between 2014-2018

Report of the research findings

Erasmus+ National Agencies are diverse all over Europe, however we all face at least two similar challenges in our everyday work: attracting new actors in the Programme and raising the quality of running projects. Transnational Cooperation Activities (TCAs), an instrument granted within the Erasmus+ for the national agencies to increase their potential in the above mentioned areas, has been introduced in the field of education and training in 2014. In the first years, NAs were reluctant to jump into TCAs, while over the years the value of these activities has been more and more conceived and for now the majority of national agencies pursue such cooperation by both sending participants and hosting events.

Megnézem

A tanulás rejtett színterei

Nemformális tanulási módszerek az Erasmus+ projektekben

Játékos? Kreatív? Mérhető? Az egyetlen hasznos tanulási forma? Mi is az a nemformális tanulás, és miben különbözik a formálistól vagy épp az informálistól?

Megnézem

Nemzetköziesítünk 4.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A felsőoktatási intézményeknek folyamatosan új kihívásoknak kell megfelelniük, különösen igaz ez a nemzetközi versenyképesség vonatkozásában. Mit tehetnek az intézményvezetők, a nemzetközi koordinátorok és az oktatók az egyetemek nemzetköziesítése érdekében? Milyen, mások számára is adaptálható jó gyakorlatokat alakítottak már ki a magyarországi egyetemeken?  Hogyan támogatják a felsőoktatási intézmények ilyen irányú tevékenységeit a különböző ösztöndíjprogramok?

Megnézem

Nemzetköziesítünk 3.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A nemzetköziesítés tematikája egyenlőtlenül van jelen az európai felsőoktatásban. Nemcsak azért, mert az európai látens vagy explicit felsőoktatáspolitika támogató eszközei hol jobban, hol kevésbé intenzíven jelennek meg, és így időnként nagyobb, időnként pedig csekélyebb figyelmet generálnak, hanem amiatt is, mert a felsőoktatási intézmények missziójuk, profiljuk, méretük, elhelyezkedésük és még egy sor más jellemző miatt eltérő mértékben foglalkoznak a működés e dimenziójával.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 2.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 1.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Megnézem

CEEPUS hatástanulmány

A CEEPUS program a 2018-2019-es tanévben ünnepelte 25 éves évfordulóját. A kiadvány célja, hogy ennek apropóján visszatekintsen az elmúlt évtizedek magyar eredményeire, bemutatva a program hazai felsőoktatási intézményekre gyakorolt hatását.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2019. ősz

Fókuszban: Közép-Európai együttműködések; Erasmus+ példaképek 2019; A regionális felsőoktatási együttműködések; Innovatív fordítási módszerek a felsőoktatásban; Óvodapedagógusok és szülők segítése ADHD-val érintett gyermekek támogatásában; Fenntarthatóság és közösségépítés; A legjobb tippek Erasmus+ pályázóknak

Megnézem

Hogyan vehetünk részt aktívan Európa közös építésében? / How can we take part actively in creating Europe together?

Mozaik a magyar koordinálású projektekről az Európa a polgárokért programban / A Compilation of Projects from Hungary

Az Európa a polgárokért program is elérkezett a 7 éves pályázati és költségvetési periódusának feléhez, ezért az Európai Bizottság megbízásából készült egy ún. „félidős” értékelés a 2014 és 2016 közötti időszak eredményeiről. Az elemzés egyik legfontosabb megállapítása szerint a program releváns, a megvalósított projektek révén az Európai Uniót foglalkoztató aktuális kérdésekre, problémákra és kihívásokra reflektál. Kifejezetten magas a programban benyújtott pályázatok száma is, állandó a túljelentkezés.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2019. tavasz

Fókuszban: Az élményalapú tanulás; Egy diploma, több ország: bemutatkozik az Európai egyetemek kezdeményezés; A hallgatói mobilitás ösztönzése; Kreditelismerés a gyakorlatban; Generációk összefogása egy érzékenyebb társadalomért; Környezettudatos szemlélet a felelős vállalkozói magatartásban; Gamifikáció - a szemléletformálás trójai falova

Megnézem

TÁRSADALMI BEFOGADÁS AZ ERASMUS+ PROJEKTEK TÜKRÉBEN

Sokan gondolják azt, hogy csak a jómódúak, a kiváltságosok tehetik meg, hogy külföldre utazzanak tapasztalatszerzés céljából. Pedig az Európai Unió Erasmus+ programjának épp az az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a nemzetközi projektekben való részvétel lehetőségét a legszélesebb körben biztosítsa.

Megnézem

How Can We Take Part Actively in Creating Europe Together?

The Europe for Citizens Programme has arrived to its mid-term so an interim report was made on behalf of the European Commission about the results of the period between 2014 and 2016. According to one of the most important statements of the analysis, the programme is relevant and reflects to the current questions, problems, and challenges of the European Union through the implemented projects. The number of applications is also very high, the oversubscription is constant.

Megnézem

Nemzetközi hallgatók a hazai felsőoktatási intézményekben

Vezetői összefoglaló

A kutatás célja a magyar felsőoktatás nemzetköziesedési folyamatainak, kihívásainak feltárása volt. Olyan területeket vizsgált, mint a nemzetközi hallgatók integrációja, a mobilitást akadályozó tényezők feltárása, valamint az intézmények nemzetköziesedési céljainak, tevékenységeinek feltérképezése.

Megnézem