Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

A külföldi tapasztalatszerzés után még komolyabban veszik a szakmájukat

2019 | Szakképzés | interkulturális tapasztalat, mobilitás, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, vendéglátás | Csongrád | Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

2019

A Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája több mint 20 éve építi nemzetközi kapcsolatait. Számos alkalommal mutattuk már be kimagasló eredményeiket, jó példáikat. Mostani, Erasmus+ Nívódíjas projektjük minden szempontból kiemelkedő színvonalon teljesített. Hat országra kiterjedő mobilitást valósítottak meg, ami 45 tanuló és 8 munkatárs szakmai tapasztalatszerzését foglalta magában. Komáromi Annamária, a projekt koordinátora azt mondja, erős csapat áll mögötte, de komoly belefektetett energiát igényel mindenkitől a minőségi munka fenntartása.

Minőségmenedzsment – Technológiával a pedagógusok tehermentesítéséért

2018 | Szakképzés | IKT, nívódíjas projekt | Budapest | IT Study Hungary Számítástechnikai Oktató és Kutatóközpont

2018

Magyar, brit, ír, olasz és spanyol szakképzési intézmények vették fel a kesztyűt a pedagógusok vállát nyomó adminisztrációs terhek ellen, és a minőségi szakképzési oktatás érdekében. Hogyan lehet egy Erasmus+ stratégiai partnerség projekt során egy komplex, a minőségbiztosítási rendszert támogató képzést és eszköztárat kidolgozni a technika vívmányainak segítségével? Hartyányi Máriát kérdeztük a nívódíjjal elismert nemzetközi együttműködésről.

Új receptek és minőségbiztosítási dokumentumok

2018 | Szakképzés | munkaerőpiac, nívódíjas projekt, szakmai gyakorlat, vendéglátás | Csongrád | Új receptek és minőségbiztosítási dokumentumok - Erasmus+ nívódíj 2018

2018

Hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget a Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően számtalan díjban részesültek már. Az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik, ennek köszönhetően nyerhették el idén az Erasmus+ Nívódíjat. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral beszélgettünk.

Fordított tanulás a szakképzésben

2018 | Szakképzés | | Pest | iTStudy Hungary Kft.

2018

A technológiai fejlődés következtében megváltoztak a diákok tanulási szokásai is. Az iskolákban a technológia adta lehetőségek kihasználásán túl módszertani megújulásra is szükség van. Át kell gondolni a tanár szerepét – tudomásul kell venni, hogy többé már nem ő a tudás egyetlen forrása, de szerepe, a tanulási folyamat támogatójaként továbbra is nélkülözhetetlen.

Játszva tanulni és játékosan tanítani - Fejleszd a vállalkozási készségeid! - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Szakképzés | IKT, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, vállalkozókészség fejlesztése | | TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft

2017

Egy játék, amelyet nem csak, hogy nem tilos az órán játszani, hanem egyenesen ajánlott, és még a Tajvani Egyetem is szeretné kipróbálni? Ismerkedjen meg az Agropoly-val, amely az agrárszakképzésben tanuló fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésére jött létre. Az Erasmus+ program támogatásával megvalósult projektről a TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. képviseletében Kövesd Andrea koordinátorral és Lengyel Adrienn projektmenedzserrel beszélgettünk.

Iskola - az életre készít fel? - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Szakképzés | | Baranya | Pécsi Szakképzési Centrum Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnáziuma

2017

22 évre visszatekintő múltja van a pécsi Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnázium és osztrák partnere kapcsolatának. Mindkét iskolában gépész és elektronikai tárgyakat oktatnak. Naszári László, az iskola szakmai igazgatóhelyettese és a projekt koordinátora szerint azért nyerhettek nívódíjat, mert nem az Erasmus+ program célkitűzéseit próbálták adaptálni valamilyen ötletre, hanem az iskola céljai találkoztak az Erasmus+ program elveivel.

A munkáltatót nem az érdekli, hogy miről van papírja a végzett tanulónak, hanem hogy mit tud

2017 | Szakképzés | mobilitás, szakmai gyakorlat | Csongrád | Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája

2017

A Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően 2009-ben Szakképzési mobilitási tanúsítványt nyertek, melyet 2016-ban sikeresen meghosszabbítottak. Munkájuk során az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral a minőségfejlesztésről, a tanulási eredmények fontosságáról és az értékelés eszközeiről beszélgettünk.

Céges kapcsolatok, folyamatos értékelés és szülői elégedettség

2017 | Szakképzés | szakmai gyakorlat, tanári kompetenciák | Heves | Egri Szakképzési Centrum Bornemissza Gergely Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma

2017

Hazai és külföldi kamarákkal, vállalkozásokkal és tanműhelyekkel is aktív kapcsolatokat ápol az Egri Szakképzési Centrum Bornemissza Gergely Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma. A műszaki szakképzést folytató intézmény ezáltal is igyekszik megfelelni a munkaerőpiaci igényeknek. Emellett természetesen a tanulói, pedagógusi, iskolavezetési és intézményi igényeket és célokat is szem előtt tartják. Fábiánné Kovács Mária és Dorkóné Liptai Gabriella projektkoordinátorokat 2015. évi szakképzési mobilitási projektjük kapcsán kérdeztük ennek kihívásairól.

Szakképzéssel a munkához

2017 | Szakképzés | munkaerőpiac | Békés | Békés Megyei Kormányhivatal

2017

Hogy munkavállaló és munkaadó ne csak megtalálja, de minél tovább meg is tartsa egymást – ennek érdekében találkoztak és beszélgettek hat ország képviselői két éven keresztül az Erasmus+ KA2 VET to JOB című programjának köszönhetően. Ezúttal a Békés megyei résztvevők számolnak be tapasztalataikról.

Belecsöppenni a munka világába - Mit tehet az iskola a foglalkoztathatóság növeléséért?

2016 | | cégek és oktatás, a munka világa, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, vállalkozókészség fejlesztése | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskolája, Budapest

2016

A fiatalok munkanélkülisége az Európai Unió minden tagállamában – bár eltérő mértékben – jelentkező probléma, megoldása ezért kiemelt célként jelenik meg az uniós foglalkoztatáspolitikai célkitűzések között. A készségek, kompetenciák fejlesztése, a releváns munkatapasztalat megszerzésének lehetősége, illetve a vállalkozói hajlandóság ösztönzése mind segítséget jelenthetnek a fiataloknak abban, hogy az oktatásból kikerülve könnyebben helyezkedjenek el. Mindezeket figyelembe véve a Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskola a legtöbb uniós munkavállalót foglalkoztató kis- és középvállalkozások világával igyekszik megismertetni tanulóit. Eredményeikről Gere Gábor koordinátorral beszélgettünk.

Terepszemlén Svédországban - Hogyan motiválhatók a 21. századi gyerekek?

2016 | Köznevelés, Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája

2016

A skandináv oktatási módszerekről, a svéd vagy a finn iskolamodellről rengeteg tanulmány érhető el már magyar nyelven is, egy gyakorló pedagógus számára azonban a legérdekesebb, ha terepmunkát is tud végezni. Vagyis saját szemmel megnézheti és megtapasztalhatja, milyen módszereket alkalmaznak a saját szakterületén mások. Erre nyílt lehetősége a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola angolnyelv-tanárának, aki két hónapon át követte figyelemmel, hogyan dolgoznak svéd kollégái. Milyen szakmai fejlődéssel, tapasztalatokkal jár, ha egy pedagógus hosszabb időszakot külföldön tölt, mit jelent a gyakorlatban a job shadowing – ezek voltak a főbb témáink Horváth Jánossal, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett mobilitási projekt résztvevőjével.

A külföldi szakmai gyakorlatok sikerének kulcsa: személyesség és kölcsönösség

2016 | Szakképzés | interkulturális tapasztalat, mobilitás, tanári kompetenciák, vendéglátás | Csongrád | Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnázium és Szakközépiskola

2016

Intézményi stratégia, hálózatépítés, hasznosíthatósági terv és a tanulási eredmények élményszerű bemutatása. Hogy mit jelentenek ezek a szakképzés mindennapi gyakorlatában? Ez is kiderül a Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája projektjeinek tapasztalataiból.

Animáció a tanórán - Az Animclass Leonardo projekt

2015 | Szakképzés | IKT, művészet | Budapest | Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központja

2015

A digitális nemzedék figyelmének felkeltése, tanulás iránti motiválása nem kevés fejtörést okoz a pedagógusoknak. Az IKT vezérelte társadalomban a tanulási szokások átalakulóban vannak: uralkodóvá vált a vizuális információ az írásossal szemben, előtérbe került a mozgókép; jellemző a fiatalokra a multitasking, továbbá a tudásvágy azonnali kielégítésére való törekvés. Összemosódik a szórakozás és a tanulás, erőteljesebbé válik a kipróbálás és a cselekvő tanulás fontossága, illetve az állandó online lét és az ily módon megvalósuló közösséghez tartozás.

Grillázs-varázs: hagyományőrzés modern szemlélettel

2015 | Szakképzés | mobilitás, munkaerőpiac, vendéglátás | Pest |

2015

Rimóczi László nem is sejtette, hogy németországi tanulmányútján nem csak az ottani cukrászati oktatásról és a jellegzetes sütemények elkészítési módjáról szerez hasznos tapasztalatokat, hanem saját szakterületével, a grillázskészítéssel kapcsolatban is számos újdonsággal ismerkedhet meg. A Leonardo programnak köszönheti, hogy bele mert vágni egy saját vállalkozásba, ahol újfajta szemlélettel készít ínycsiklandó és fantáziadús termékeket.

Értelmi sérült fiatalok a munka világában - kertészeti gyakorlat Spanyolországban

2015 | Szakképzés | cégek és oktatás, a munka világa, hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, munkaerőpiac, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szociális kompetenciák | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Értelmi sérült fiatalok a munka világában - kertészeti gyakorlat Spanyolországban

2015

Hat értelmi sérült fiatal próbálhatta ki magát valós munkahelyi szituációban Spanyolországban, a projekt hatására egyeztetések indultak a helyi önkormányzattal a fiatalok foglalkoztatásáról. A 2015-ben Nemzetközi együttműködési kultúráért díjjal kitüntetett projekt koordinátorával, Bánszki Eleonórával a fiatalok elé állított kihívásokról és pozitív tapasztalatokról beszélgettünk.

Leonardós tapasztalatok ihlették a 2013-as Magyarország Tortáját

2014 | Szakképzés | interkulturális tapasztalat | Pest | Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete

2014

A neves cukrászmesterekből álló szakmai zsűri döntése alapján 2013-ban a Major Cukrászda receptje alapján készült Magyarország Tortája. A milotai mézes grillázstorta egyik alkotója a cukrászda tulajdonosa, Kiss Károlyné Zsuzsi, akit a Leonardo program segítségével szerzett nemzetközi tapasztalatairól kérdeztünk.

Szakmai gyakorlat távol a családtól

2013 | Szakképzés | egészségügy, hátrányos helyzet, szakmai gyakorlat | Tolna | Tolna Megyei Szent László Szakképző Iskola (TISZK) Egészségügyi-Szociális Szakképző Tagintézmény

2013

Feke Anita 22 éves, sikeresen elvégezte Szekszárdon az ápoló képzést. Ehhez egy hathetes németországi gyakorlat is hozzájárult, ahol Anita sokkal többet kapott, mint idehaza ismeretlen szakmai ismereteket. Életében először járt külföldön, távol a családjától, és egy életre szóló élménnyel gazdagodott – ám mindezt itthon szeretné hasznosítani.

Ablakot nyitunk a nagyvilágra

2013 | Szakképzés | mobilitás, szakmai gyakorlat | Heves | Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Közgazdasági, Idegenforgalmi Szakközépiskola és Szakiskola

2013

Mi történik, ha egy ambiciózus nyelvtanár fejébe veszi, hogy külföldi szakmai gyakorlatra küldi a tanulóit? Hogyan lehet 10 év alatt elérni, hogy ma már a teljes tanévet kitöltik a mobilitási programok, egymást érik a felkészítések, iskolai beszámolók? Milyen lépésekkel lehet a mobilitási programokat folyamatosan fenntartani, fejleszteni és az iskolai élet részévé tenni? Mindezekről Csókáné Kálmán Évával beszélgettünk, aki pályáját nyelvtanárként kezdte, jelenleg pedig már teljes állású projektkoordinátorként fogja össze az iskola mobilitási programjait, külföldi kapcsolatait.

Ezt át kell élni!

2013 | Szakképzés | mobilitás, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, vendéglátás | Heves | Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Közgazdasági, Idegenforgalmi Szakközépiskola és Szakiskola

2013

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Közgazdasági, Idegenforgalmi Szakközépiskola és Szakiskola egyik diákja, Tamasi Marina Olaszországban a mediterrán ételekkel kerülhetett közelebbi kapcsolatba, Ausztriában pedig a felszolgálás csínját-bínját tanulhatta meg a Leonardo programnak köszönhetően. Pincéreket szeretne tanítani, akiknek abban segítene, hogy hasonló élményekben lehessen részük.

Fókuszban a fenntarthatóság

2013 | Szakképzés | környezetvédelem, mobilitás | Fejér, Pest | Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola, Magyar Ökológiai Gazdálkodásért Egyesület,

2013

A fenntartható fejlődés (sustainable development) kifejezés sokat vitatott. Mást értenek rajta a közgazdászok és mást a környezetvédők. Használata nem egyszer a gazdasági fenntarthatóságra, és a fogyasztás fenntartására irányul, ami pont az ellenkezője a valódi fenntarthatóságnak. Néhány Leonardo da Vinci projekt példáján keresztül mutatjuk be, hogy az értelmezés mellett a megoldások is milyen sokszínűek lehetnek.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU