Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

Módszertani ötletgyűjtemény nyelvoktatáshoz

2020 | Felnőtt tanulás, Felsőoktatás | nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Converzum Tudomány Nyelviskola Zrt.

2020

Hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy mobilitási projektből? Miként rendszerezzük az eredményeket és tegyük közzé azokat mások számára? Erre ad választ a Converzum Tudomány Nyelviskola Zrt. Újra tervezünk című projektjének gyűjteménye, amely hosszú távú segítség lehet többek közt a tanárképzés és a készségfejlesztés területén.

Ökoturizmus tananyagok, segédletek

2020 | Szakképzés | | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Nyíregyházi SZC Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskolája, Szakiskolája és Kollégium

2020

A Nyíregyházi SZC Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma az aktív társadalmi szerepvállalás és a fenntarthatóság nevében létrehozta a One for all, all for GREEN – Mindenki egyért, egy a ZÖLDÉRT elnevezésű projektjét.

Hansági receptbank

2020 | Szakképzés | szakmai gyakorlat, vendéglátás | Csongrád | Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskola

2020

A Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája Receptbankot hozott létre a mobilitásról hazatért diákjaik különféle országokban megtanult ínycsiklandó receptjeiből.

iPrepare – App segít felkészülni az önkéntességre

2020 | | önkéntesség | | Egyesek Ifjúsági Egyesület

2020

Egy nemzetközi önkéntes projekt izgalmas, újdonságokkal és kihívásokkal teli kaland a résztvevők számára. Legyen szó az idegen ország okozta meglepetésekről vagy a téma megértéséről, erősen indokolt a kiutazás előtti felkészülés. Ezt hivatott megkönnyíteni mind a küldő szervezeteknek, mind az utazó önkénteseknek az Egyesek Ifjúsági Egyesület stratégiai partnerség projektje során fejlesztett iPrepare applikáció.

Interkulturális tanulás – Ifjúsági projektből egyetemi kurzus

2020 | Felsőoktatás, Ifjúsági terület | tanári kompetenciák | Budapest | ELTE TÓK Társadalomtudományi Tanszék

2020

Az ELTE TÓK Társadalomtudományi Tanszéke a Tempus Közalapítvány támogatásával 2016 őszén kapcsolódott be az Among Others projektbe, és indította útjára az Among Others: Intercultural learning in practice kurzust, amely az Erasmus+ program keretében több külföldi egyetemen is fut. Középpontjában az interkulturális tanulás, a nemzetközi mobilitási programok és a fiatalok jövőképének sok szempontú feltérképezésére áll. A kurzus sajátosságairól és az eddigi tapasztalatokról a facilitátorokat, Déri Andrást és Gulyás Barnabást kérdeztem.

DOC NOMADS – A mobil filmiskola

2020 | Felsőoktatás | drámapedagógia, színház, művészet | Budapest | Budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem

2020

A pozsonyi születésű, de gyermekkora óta Budapesten élő Dér Asia a Pázmány Péter Katolikus Egyetem kommunikáció szakán végzett, majd egyike volt a DOC NOMADS dokumentumfilmes nemzetközi mesterképzés első végzőseinek. Arról kérdeztük, miként változtatta meg az életét ez a nem mindennapi tapasztalat, a több országban folytatott képzés, az ott szerzett ismeretek és kapcsolatok.

Újra kell gondolni az újságírás szerepét és kereteit - Hírforgó: Bemutatkozik a Pécsi Tudományegyetem Newsreel projektje

2020 | Felsőoktatás | | Baranya | Pécsi Tudományegyetem

2020

Az újságírás felsőoktatási és munkaerőpiaci szempontból is dinamikusan fejlődő terület, amely a határokon átívelő együttműködést és a digitalizációt kiemelten fontossá teszi. Az ebből fakadó kihívásokra kereste a válaszokat a Pécsi Tudományegyetem vezetésével megvalósuló „Newsreel – New Skills for the Next Generation of Journalists” projekt, melynek vége felé közeledve Polyák Gáborral, az egyetem oktatójával és projektkoordinátorával beszélgettünk.

Egységben az Erasmus+ - Egy tankerületi központ jó gyakorlatai az Erasmus+ pályázatok terén

2020 | | | |

2020

Az Erasmus+ pályázatok sikeres megvalósulásának egyik feltétele a projektbe bevont munkatársak közötti egység és partneri viszony. Természetesen ez nem újdonság, ha a projekt koordinálásában közvetlenül érintett munkatársakra gondolunk, azonban a szakmai felelősök mellett általában kevesebb szó esik egy másik kulcsszereplőről: a fenntartói oldalról. Annak érdekében, hogy a pályázatokban megfogalmazott célkitűzések maradéktalanul teljesülhessenek, elengedhetetlen, hogy a pénzügyi és szakmai megvalósításért felelős munkatársak összhangban, a közös célokat szem előtt tartva, egymást segítve végezzék munkájukat.

A tanárok közösségében rejlő erő - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, tanári kompetenciák | Csongrád | Szegedi SZC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma

2020

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziumának 14 pedagógusa vett részt külföldi szakmai továbbképzésen. Az Erasmus+ mobilitási projekt a nyelvi és IKT kompetenciák fejlesztésén túl, új ismeretek és jó gyakorlatok megismeréséhez segítette hozzá a kollégákat. Így a modern nevelési-oktatási módszerek jó gyakorlatait a mindennapi oktató munkában is kamatoztathatják, ezzel is segítve az intézmény 21. századi kihívásokhoz való alkalmazkodását. A projekt egyik koordinátorával, Szegfű Mártával beszélgettünk.

Fő a nyitottság! - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | hátrányos helyzet, nívódíjas projekt, szociális kompetenciák | Budapest | Ady Endre Gimnázium

2020

Érzékeny témához, az előítéletesség, a sztereotípiák kérdésköréhez nyúlt a No Stereotypes But Diversity című Erasmus+ projekt, amely a budapesti Ady Endre Gimnáziumban valósult meg. A projekt koordinátorával, Sallai Zoltánnal beszélgettünk, aki etikát, erkölcstant, drámát és táncot tanít. Úgy gondolja, a diákok mellett az iskolák és a pedagógusok is profitálhatnak egy ilyen együttműködésből.

A portugál péksüteménytől a modern, rendszerszemléletű iskoláig - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | cégek és oktatás, a munka világa, környezetvédelem, mobilitás, szakmai gyakorlat | Borsod-Abaúj-Zemplén | Miskolci SZC Martin János Szakközépiskola és Szakiskola

2020

A Miskolci SZC Martin János Szakközépiskola és Szakiskola 40 tanulója vett részt mobilitásokban, akik 7 szakmacsoportot, 8 szakmát képviselve mélyítették el elméleti és szakmai gyakorlati ismereteiket. A többségében sajátos nevelési igényű tanulók a nyílt munkaerőpiacon, inkluzív környezetben szereztek munkatapasztalatot. A projekt élményeiről és az intézményre gyakorolt hatásáról Lénárt Györgyné koordinátorral beszélgettünk.

Gyakorlatias, online, élményorientált: Kurzus az idősekért és gondozóikért - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | generációk közti tanulás, műszaki ismeretek, nívódíjas projekt, önkéntesség, szociális kompetenciák | Pest | PROMPT-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

2020

Szemléletformálás, önképzés és mások tanítása, valamint több generáció bevonása: igazán összetett a gödöllői Prompt-H Kft. Erasmus+ projektje, amellyel az időskorúak otthoni gondozását lehet megoldani – méghozzá online eszközökkel.

Az ifjúságsegítők között is előfordul kiégés – most itt a peer szupervízió! - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | nívódíjas projekt, önkéntesség, szociális kompetenciák | Budapest | Együttható Közösségépítő Egyesület

2020

Nem elég, ha a fiatalok jól vannak, fontos, hogy a velük foglalkozók is bírják a terheket. Ebben segít egy alternatív szakmai önfejlesztő módszer, amelynek hazai elterjesztésében az Együttható Egyesület Erasmus+ projektjének is fontos szerepe volt.

Párbeszéd a roma nőkért - Erasmus+ Nívódíj 2020

2020 | | hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt | Budapest, Pest | BAGázs Közhasznú Egyesület

2020

A BAGázs Közhasznú Egyesület jelenleg két Pest megyei település roma telepein, Bagon és Dányon végez munkát. Célja, hogy ezekben a szegregátumokban és az őket körülvevő társadalmi valóságban, attitűdökben változást érjen el. A Párbeszéd a roma nőkért című Erasmus+ projekt célja változás kezdeményezése a dányi közösség életében, erős és megtartó női csoport felépítésén keresztül. A projekt koordinátorával, Dr. Aczél Zsófiával beszélgettem.

MIT NYERT A RÉGIÓ AZ UNIÓS CSATLAKOZÁSSAL? - Az új generációnak a közös Európa a hétköznapokban megélt valóság

2020 | | aktív állampolgárság | Győr-Moson-Sopron | MIT NYERT A RÉGIÓ AZ UNIÓS CSATLAKOZÁSSAL? - Az új generációnak a közös Európa a hétköznapokban megélt valóság

2020

Négy ország testvértelepüléseinek képviselői találkoztak, cserélték ki tapasztalataikat és ünnepelték együtt az uniós csatlakozás évfordulóját a Merre tovább Európa? projekt keretében. Varga Gáborral, a háromnapos találkozónak otthont adó Tényő polgármesterével beszélgettem.

AZ EUROSZKEPTICIZMUSTÓL KÖZÖS EURÓPAI KINCSEINKIG - Együttműködni a hétköznapokban is

2020 | | aktív állampolgárság | Nógrád | HOLLÓKŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA - „Örökségünket örökül hagyni”, testvérvárosi találkozó

2020

Öt ország településeiről érkeztek résztvevők Hollókőre 2019 tavaszán, hogy megosszák egymással, mit jelent számukra európai polgárnak lenni. Az Örökségünket örökül hagyni projekt lehetőséget adott őszintén beszélni kétségekről, kihívásokról és a közös, sokszínű, európai értékeink megőrzésének lehetőségeiről. Szabó Csabát, Hollókő polgármesterét kérdeztem a testvértelepülési találkozó tapasztalatairól.

EGY FESZTIVÁLON A SZAVAZÁS IS JOBBAN MENNE

2020 | | aktív állampolgárság | Budapest | PEST MEGYE ÖNKORMÁNYZATA - debate, therefore I learn - Vitatkozva tanulni, civil társadalmi projekt

2020

Pest Megye Önkormányzata 6 nemzetközi partner együttműködésével valósította meg az iDebate – Vitatkozva tanulni projektet, amelynek célja a fiatalok társadalmi szerepvállalásának ösztönzése, a közéletbe való bevonása volt. A helyi rendezvényeken kiderült: a gyerekeknek sok ötletük van arra, hogyan lehetne a korosztályuk aktivitását növelni. A projekt során létrejött iDebate online ifjúsági platform folyamatosan frissül, a fórumozók és követők száma pedig még most is bővül. Dorka Áronnal, Pest Megye Önkormányzatának programfelelősével beszélgettünk.

VELÜNK ÉLŐ ELLEN-KULTÚRA

2020 | | aktív állampolgárság | Pest | LATERNA MAGICA NONPROFIT KFT. - EUnderground, európai emlékezet

2020

Az EUnderground projekt hét volt szocialista ország szervezeteinek részvételével igyekezett feltárni az 1945-1989 közötti kultúrpolitikában épphogy csak megtűrt, de inkább tiltott művészek tevékenységét és sorsát. A cél az volt, hogy megmutassák a fiataloknak: a szólásszabadság nem volt mindig magától értetődő jog, ezért különösen figyelni kell a védelmére. Bíró Dániellel, a vezető partner, a Laterna Magica Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Európai Nyelvi Díj - Tanárjelölt, diák, mentor - mindenki új perspektívát kap

2019 | Felsőoktatás | nyelvtudás | Heves | Eszterházy Károly Egyetem Anglisztika és Amerikanisztika Intézet Nyelvpedagógia Műhely

2019

Európai Nyelvi Díjat kapott az Eszterházy Károly Egyetem Anglisztika és Amerikanisztika Intézet Nyelvi Műhelye. A jelenleg 12 középiskolában működő projektalapú nyelvi program egyszerre hat inspiráló módon a középiskolai angol nyelvtanításra és a tanárképzésre, valamint a középiskolai mentortanárok szakmódszertani eszközkészletére. A program sajátosságairól, összetettségéről és eredményeiről Majorosné Kovács Györgyi szakmai vezetővel beszélgettünk.

Európai Nyelvi Díj - Ez a generáció aktív résztvevője akar lenni az oktatásnak

2019 | Felsőoktatás | nyelvtudás | Budapest | Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karának német munkaközössége

2019

Európai Nyelvi Díjat kapott a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karának német munkaközössége. Teljesen új tananyagot hoztak létre, áttértek a valós helyzeteket is szimuláló projektalapú nyelvoktatásra, és felállítottak egy kutatócsoportot az eredmények tesztelése céljából. A programról a német munkaközösség vezetőjével, Dr. Török Judittal, és kollégájával, Dr. Kétyi Andrással beszélgettünk.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU