Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

Profi üzleti mentorok menthetik meg a kis- és középvállalkozásokat

2019 | Felsőoktatás | cégek és oktatás, a munka világa, nívódíjas projekt, pénzügyi / gazdasági ismeretek, vállalkozókészség fejlesztése | Budapest | Budapesti Gazdasági Egyetem

2019

Milyen segítség nyújtható a vállalkozásoknak ahhoz, hogy hosszú távon is sikeresen működjenek? A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) szakemberei szerint az egyik ilyen eszköz az üzleti mentorálás lehet. Ezért a témával nemzetközi partneri kör bevonásával foglalkoztak három éven keresztül az Erasmus+ program támogatásával.

A kulcs az állandó megújulás

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziuma

2019

Az innováció kérdése az elmúlt évtizedekben világszerte kiemelt figyelmet kapott, húsz éve pedig már az oktatásban is előkelő helyen áll. Az egyre gyorsabban változó környezetben a tudományos tudás mellett szükséges a megfelelő technikai műveltség is, éppen ezért sok hazai köznevelési intézmény elkötelezetten támogatja pedagógusai szakmai megújulását. Erről az innovatív szemléletről beszélgettünk Plánk Tiborral, a Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziumának vezetőjével.

A külföldi tapasztalatszerzés után még komolyabban veszik a szakmájukat

2019 | Szakképzés | interkulturális tapasztalat, mobilitás, nívódíjas projekt, nyelvtudás, szakmai gyakorlat, vendéglátás | Csongrád | Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

2019

A Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája több mint 20 éve építi nemzetközi kapcsolatait. Számos alkalommal mutattuk már be kimagasló eredményeiket, jó példáikat. Mostani, Erasmus+ Nívódíjas projektjük minden szempontból kiemelkedő színvonalon teljesített. Hat országra kiterjedő mobilitást valósítottak meg, ami 45 tanuló és 8 munkatárs szakmai tapasztalatszerzését foglalta magában. Komáromi Annamária, a projekt koordinátora azt mondja, erős csapat áll mögötte, de komoly belefektetett energiát igényel mindenkitől a minőségi munka fenntartása.

Oszd meg és énekelj! - Élményalapú tanulás Kodály-módra

2019 | Felsőoktatás | | Budapest | Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

2019

Évekkel ezelőtt egy magyar, egy holland és egy skót zenei intézmény elhatározta, hogy megkísérli ötvözni a kodályi elveket a 21. századi zenepedagógiával. Ebből a gondolatból született meg 2016-ban a Kodály HUB: Sing, Learn, Share című projekt, amely az Erasmus+ program felsőoktatási stratégiai partnerségek pályázat keretében kapott két és fél éves támogatást. A projekt végéhez közeledve már szépen kirajzolódnak az elmúlt időszak eredményei és a jövő tervei is. Ennek kapcsán beszélgettünk Furka Beátával, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem projektmenedzserével.

A kommunikációs csatornák megtisztítása

2019 | Ifjúsági terület | alapkészségek fejlesztése, generációk közti tanulás, nívódíjas projekt, szociális kompetenciák, tanári kompetenciák | Budapest | Qualitimpact Informal Group

2019

A Qualitimpact Informal Group ENCORE projektje igazi sikerszériaként zárult. A projekt a szektorok közti kommunikáció javítását, az ifjúsági szektoron belüli networking és disszeminációs kapacitások erősítését tűzte ki célul, amihez gyakorlati kommunikációs technikákat is kínáltak az általuk szervezett képzéseken. A résztvevők olyan módszereket sajátíthattak el, amelyek létező problémákra valós megoldásokkal szolgálhatnak munkájuk során. A Qualitimpact vezetőjével, Hochstein Norberttel beszélgettem.

A lelki egészségvédelem a kulcs a zökkenőmentes mindennapokhoz

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, nívódíjas projekt, tanári kompetenciák | Baranya | Kertvárosi Óvoda

2019

A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló tevékenységeket megvalósítani. Nívódíjas projektjükről Schmidt Éva projektkoordinátorral beszélgettünk.

RÉszreVétel - A fiatalok közösségben gondolkoznak!

2019 | Ifjúsági terület | nívódíjas projekt, szociális kompetenciák | Budapest | Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzati Társaság (GYIÖT)

2019

Élményalapú képzéssorozat, fiatalok és önkormányzatok döntéshozóinak aktív párbeszéde, egy hiánypótló kötet az ifjúsági munkáról… Ezeket egyesítette a Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzati Társaság (GYIÖT) strukturált párbeszéd projektje, amelybe közel 40 települést és 455 résztvevőt vontak be. A fiatalok megismerhették a fenntartható településfejlesztés szempontjait, felmérték saját közösségük igényeit, és párbeszédbe kezdtek az önkormányzatok döntéshozóival. Az ambiciózus kezdeményezés nehézségeiről, eredményeiről és szépségeiről mesélt nekünk Gulyás Barnabás koordinátor.

Amikor maga a játékfejlesztés is játék

2019 | Ifjúsági terület | alapkészségek fejlesztése, szociális kompetenciák | Fejér | Tudatos Ifjúságért Alapítvány

2019

Mire gondolunk, ha azt látjuk, hogy egy csapat fiatal ül egy asztal körül, amin egy tábla van kiterítve, rajta bábuk, kártyák és különféle akadályok? Hogy játszanak. Ők is így gondolják. Pedig a látszat csal: ugyanis tanulnak. Csak sokkal szórakoztatóbb formában, mint megszokták.

A gyerekek igenis motiválhatók az olvasásra

2019 | Ifjúsági terület, Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, drámapedagógia, színház, nyelvtudás, olvasás | Pest | Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium

2019

A Reading in English for Amusement and Dialogue in Europe (READ) elnevezésű Erasmus+ projekt a 14-17 évesek élményalapú tanulását állította a középpontba. Azonban ahogy ez általában lenni szokott, a programnak az eredeti célok teljesülésénél végül sokkal több hozadéka lett. A Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium projektjéről Szabóné Jassó Ágnes koordinátorral beszélgettünk.

Van egy kisszék, háromlábú...

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet | Budapest | Evangélikus Pedagógiai-szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézet

2019

A három láb egyike a szülő, a másik az iskola, a harmadik pedig a társadalom. Bármelyik is esik ki a rendszerből vagy kezd el billegni, akkor a gyermek mögötti háttérrendszer, támaszték felborul, a gyermek pedig előbb vagy utóbb lemorzsolódik az iskolából.

Játék a tanulás – Mindenkinek

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet, műszaki ismeretek, természettudomány | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület

2019

Akinek szívügye a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés kérdése és érdekli, hogyan működhet az élménypedagógia a gyakorlatban, annak érdemes a nyírségi Kállósemjénben elidőzni egy kicsit. A Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület megálmodójával, mostani vezetőjével, Egri Józsefné Icával beszélgettünk játékos tanulásról, projektekről, küldetésről.

Játszótársam, mondd, akarsz-e lenni? - Így nevel az utcaszínház

2019 | Felnőtt tanulás | drámapedagógia, színház, hátrányos helyzet, művészet | Baranya | Control Stúdió Egyesület

2019

Hogyan simít el az utcaszínház konfliktusokat? Hogyan küzd sikerrel a társadalmi egyenlőtlenségek ellen? Hogyan segít, hogy felemelhessük a tekintetünket? Erről beszélgettem Pintér Géza projektkoordinátorral, aki maga is gyakorló utcaszínész és színházantropológiai kutató. Különböző európai országok társulatában dolgozott már, így megtapasztalta, hogy az utcaszínház milyen különleges lehetőségeket rejt a felnőttoktatás számára is.

Bhután: szerelem első látásra - Nemzetközi kreditmobilitás

2019 | Felsőoktatás | interkulturális tapasztalat, környezetvédelem | Pest | Szent István Egyetem

2019

Az Európai Bizottság 2015-ben indította el az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás programot azzal a céllal, hogy az Európán kívüli régiókat is bekapcsolja a felsőoktatási mobilitási vérkeringésbe. Külön célkitűzésként jelent meg, hogy ezen programok meghatározott része a legszegényebb országokkal valósuljon meg. Dr. Tarr Zsuzsannával, a Szent István Egyetem Nemzetközi és Külkapcsolati Központjának vezetőjével bhutáni partnerkapcsolatukról beszélgettünk.

Generációk összefogása egy érzékenyebb társadalomért

2019 | Köznevelés | generációk közti tanulás, hátrányos helyzet, szociális kompetenciák, tanári kompetenciák | Csongrád | KatHáz Közhasznú Nonprofit Kft.

2019

Vajon meddig és milyen mértékben formálható az ember? Mennyire nyitott egy kamasz és az őt terelgető felnőtt, ha a fejlődés, a látókörszélesítés, az elfogadás a tét? Nos, a szegedi KatHáz Közhasznú Nonprofit Kft. Erasmus+ projektjének tapasztalatai mindenképpen pozitív üzenetet közvetítenek a témában. A szervezet ugyanis pedagógusok szociális érzékenyítő továbbképzésével foglalkozik a projektben, amely nemcsak a tanárokat, de rajtuk keresztül több száz diákot hivatott elérni.

A társadalomba való visszailleszkedés segítése – nemzetközi összefogásban

2019 | Felnőtt tanulás | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet, korai iskolaelhagyás megelőzése, második esély, munkaerőpiac, műszaki ismeretek, szociális kompetenciák | Budapest | Váltó-sáv Alapítvány

2019

Több mint másfél évtizede foglalkozik a büntetőeljárásban lévők reintegrációjával a Váltó-sáv Alapítvány, amely az Erasmus+ projektje során most összefoglalta a legfőbb tapasztalatait és jó gyakorlatait. Módszertanuk különlegessége, hogy számos más területen is felhasználható: például deviáns, hátrányos helyzetű, hajléktalan vagy munkanélküli emberekkel foglalkozó szervezetek is alkalmazhatják, amennyiben a társadalomba való visszailleszkedés támogatása a céljuk.

Nyári egyetemek a CEEPUS programban - Nonprofit szervezetek a szociális gazdaságban

2018 | Felsőoktatás | | | Debreceni Egyetem, Nyíregyháza

2018

Az Egészségügyi Kar által koordinált CEEPUS hálózat első alkalommal szervezett nyári egyetemet a 9 országot magában foglaló Szociális Munka és Szociális Gazdaság (SOWOSEC) közös mesterképzési programja keretében. Toldiné Bélteki Andrea a hálózat koordinátora, a kurzus szervezője számol be a tapasztatairól.

Nyári egyetemek a CEEPUS programban - Matematikatörténet és matematikaoktatás

2018 | Felsőoktatás | | | Miskolci Egyetem, Miskolc

2018

A Műszaki Anyagtudományi Kar által koordinált egyik legkiterjedtebb CEEPUS hálózat évek óta rendez nyári egyetemeket más-más helyszíneken, különböző konferenciákhoz kapcsolódóan. Dr. Körtesi Péter egyetemi docens, a hálózat koordinátora, az idei kurzus szervezője ismerteti a program részleteit.

Minőségmenedzsment – Technológiával a pedagógusok tehermentesítéséért

2018 | Szakképzés | IKT, nívódíjas projekt | Budapest | IT Study Hungary Számítástechnikai Oktató és Kutatóközpont

2018

Magyar, brit, ír, olasz és spanyol szakképzési intézmények vették fel a kesztyűt a pedagógusok vállát nyomó adminisztrációs terhek ellen, és a minőségi szakképzési oktatás érdekében. Hogyan lehet egy Erasmus+ stratégiai partnerség projekt során egy komplex, a minőségbiztosítási rendszert támogató képzést és eszköztárat kidolgozni a technika vívmányainak segítségével? Hartyányi Máriát kérdeztük a nívódíjjal elismert nemzetközi együttműködésről.

KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGÜNK MÁSKÉNT

2018 | | aktív állampolgárság, interkulturális tapasztalat | Veszprém | KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGÜNK MÁSKÉNT

2018

2018 őszén indult útjára a Reveal YouropEaN Cultural Heritage (ENriCH) elnevezésű pályázat, öt ország részvételével. Vállalásuk merész: szeretnék, ha a fiatalok számára a kulturális örökség kifejezés új értelmet nyerne. A program koordinátorát, a veszprémi önkormányzat Stratégiai Irodájának munkatársát, Knauer Annát kérdeztük arról, hogyan fognak eljutni idáig.

Külföldi pedagógusképzésekkel az integrált oktatásért

2018 | Köznevelés | nívódíjas projekt, nyelvtudás, SNI, tanári kompetenciák | Baranya | Városközponti Általános Iskola - Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola

2018

Egyre több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a köznevelési intézmények oktató-nevelő folyamatában. Az iskolák diákjainak összetétele változatos, az inkluzív pedagógiai módszerek alkalmazásának egyik legfontosabb része pedig az intézményen belüli hatékony együttműködés, amelyre a pedagógusoknak is fel kell készülniük. Ezzel a témával foglalkoztak a Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola nívódíjjal elismert Erasmus+ projektjében. A részletekről Jutasi Szilvia projektkoordinátort és Lombosi Nikolett szakmai koordinátort kérdeztük.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU