

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Médiaműveltség iskolai keretek közt
A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...
2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?
Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...
2022.08.07.

Képregény költészet
A Képregény költészet című projekt a digitális témahét folyamán került megvalósításra. A cél az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek ...
2022.07.29.

Kalandozásaink a legnagyobb magyarral
"Kalandozásaink a legnagyobb magyarral" -reformkor-projekt az általános iskola 7. osztályában Ahány pedagógus - de legalábbis ahány iskola...
2022.07.26.

Csillagösvényen
A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...
2021.08.23.

Játék az elemekkel
Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...
2021.08.19.

A könyvek összekötnek
2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...
2020.08.17.

Tanulási ösvények Symbaloo-val nem csak digitális tanrend idején
A digitális tanrend informatika tanárként is új kihívás elé állított. A tanításom során a blended learning módszert alkalmaztam, ...
2020.08.16.

Kalandozzunk Balatóniában!
Jeney Zoltán: Rév Fülöp (Balatóniai lovagregény) c. könyvét dolgoztuk fel 4.-es osztályommal projektmódszerrel. Októbertől a tanév ...
2020.08.09.

Szabadulj ki az alsó tagozatból!
A távoktatás bebizonyította, hogy az önálló tanulási képesség mennyire fontos a mindennapokban. Diákjaim önálló tanulását gyakran ...
2020.08.01.

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...
2020.07.31.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához
Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...
2020.07.29.

Terülj, terülj, asztalkám...!
Azért választottam ezt a témát a projekthez, mert egyrészt kapcsolódik a hétköznapi élethez, másrészt alkalmas arra, hogy körbejárva, ...
2019.08.17.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker
Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...
2019.08.17.

Story time: Calypso the Flamingo
Manapság rengeteg forrás áll rendelkezésünkre, a tankönyvektől az online oktatási eszközökig, mindegyikük elősegítheti és gazdagíthatja...
2019.08.13.

Úton-útfélen, avagy jó úton jársz?
Jelen módszertani ötlet: óraterv. Az óraterv alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl az, hogy az alsó tagozatos diákok ...
2019.08.04.

DoDo projekt
A DoDo projektet két iskola másodikos és negyedikes diákjai valósították meg. Programunk eTwinning projekt, a Digitális Témahéten ...
2018.08.17.

Digitális Kreatív Műhely
Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...
2018.08.17.

Gondolattérkép oda-vissza
Tanulni csak az tud, aki értőn tud olvasni, ezért a szövegértés fontossága minden pedagógus számára megkérdőjelezhetetlen. Az olvasási ...
2018.08.16.