Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

ITT AZ ÚJ MÓDSZERTANI ÖTLETTÁR!

Van egy jó ötlete? Töltse fel az új Módszertani Ötlettárba és nyerjen Digitális Pedagógus és Oktatói Díjat! 

A Tempus Közalapítvány szakmai fejlesztéseinek keretében a korábbi években nagy népszerűségnek örvendő Digitális Módszertár és Módszertani Ötletgyűjtemény ötvözésével jött létre az új Módszertani Ötlettár, amely megújult arculattal várja az érdeklődő pedagógusokat.

Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Módszertani Ötlettárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. 

Az ötletek feltöltésére 2024. július 1-től augusztus 16-ig van lehetőség. 

Az előző évekhez képest a Módszertani Ötlettár legnagyobb újdonsága az, hogy az adatbázisába nem csak a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, hanem a szakképzésben tevékenykedő oktatók is tölthetnek fel módszertani ötleteket. 

Tovább az új Módszertani Ötlettárra!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Magyarság Óperencián innen és túl

A Magyarság Óperencián innen és túl projektet alsó tagozatos tanulók számára terveztük, nagyrészt 6-7 éves korosztálynak, de a ...

2023.08.15.

Madártávlat, avagy a generatív mesterséges intelligencia(GMI) felhasználási lehetőségei tanórán kívüli foglakozásokon

A projekt a digitális tábor projektnapjához kapcsolódik, melyben a generatív mesterséges intelligencia felhasználásra épülő kreatív ...

2023.08.07.

Shopping School Project

A projekt alapvető célja a diákok vásárlási, ezzel együtt pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának ...

2023.07.26.

Ez nem majomkodás!

Az "Ez nem majomkodás!" projekt legfontosabb feladata, hogy felhívja széles körben a gyerekek figyelmét a környezeti problémákra, és ...

2023.07.26.

eTwins Reflection projekt

A projektet az eTwinning program keretében valósítottuk meg. Projektcsapatunk ötletgazdája, alapítója és koordinálója volt a projektnek, ...

2023.07.01.

Médiaműveltség iskolai keretek közt

A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...

2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?

Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...

2022.08.07.

Képregény költészet

A Képregény költészet című projekt a digitális témahét folyamán került megvalósításra. A cél az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek ...

2022.07.29.

Kalandozásaink a legnagyobb magyarral

"Kalandozásaink a legnagyobb magyarral" -reformkor-projekt az általános iskola 7. osztályában Ahány pedagógus - de legalábbis ahány iskola...

2022.07.26.

Csillagösvényen

A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...

2021.08.23.

Játék az elemekkel

Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...

2021.08.19.

A könyvek összekötnek

2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...

2020.08.17.

Tanulási ösvények Symbaloo-val nem csak digitális tanrend idején

A digitális tanrend informatika tanárként is új kihívás elé állított. A tanításom során a blended learning módszert alkalmaztam, ...

2020.08.16.

Kalandozzunk Balatóniában!

Jeney Zoltán: Rév Fülöp (Balatóniai lovagregény) c. könyvét dolgoztuk fel 4.-es osztályommal projektmódszerrel. Októbertől a tanév ...

2020.08.09.

Szabadulj ki az alsó tagozatból!

A távoktatás bebizonyította, hogy az önálló tanulási képesség mennyire fontos a mindennapokban. Diákjaim önálló tanulását gyakran ...

2020.08.01.

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát

Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...

2020.07.31.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához

Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...

2020.07.29.

Laplopók

A projekt célja, hogy az olvasás élmény legyen a gyerekek számára. Szerettünk volna mentesíteni a tanulókat a kötelező olvasmány okozta ...

2019.08.26.

Sziporkák

A Sziporkák projektben a Szegedi Orczy István Általános Iskola 1.a osztálya, a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és AMI 3. b...

2019.08.25.

Terülj, terülj, asztalkám...!

Azért választottam ezt a témát a projekthez, mert egyrészt kapcsolódik a hétköznapi élethez, másrészt alkalmas arra, hogy körbejárva, ...

2019.08.17.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker

Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...

2019.08.17.