

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
ITT AZ ÚJ MÓDSZERTANI ÖTLETTÁR! Van egy jó ötlete? Töltse fel az új Módszertani Ötlettárba és nyerjen Digitális Pedagógus és Oktatói Díjat! A Tempus Közalapítvány szakmai fejlesztéseinek keretében a korábbi években nagy népszerűségnek örvendő Digitális Módszertár és Módszertani Ötletgyűjtemény ötvözésével jött létre az új Módszertani Ötlettár, amely megújult arculattal várja az érdeklődő pedagógusokat. Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Módszertani Ötlettárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. Az ötletek feltöltésére 2024. július 1-től augusztus 16-ig van lehetőség. Az előző évekhez képest a Módszertani Ötlettár legnagyobb újdonsága az, hogy az adatbázisába nem csak a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, hanem a szakképzésben tevékenykedő oktatók is tölthetnek fel módszertani ötleteket. |
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Barangoló természetismeret SNI csoporttal
A projektben a mobileszközök használatával támogatott felfedező tanulásra igyekszünk lehetőséget teremteni. Az iskola zárt teréből ...
2015.08.18.

Lovagok az időben - Szövegértés fejlesztése az IPOO minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával
Módszertani ötletem a Lovagok az időben címet viseli, mely a szövegértés és szövegalkotás fejlesztését az IPOO tanulási modellel ...
2015.08.14.

Színes kémia
Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...
2015.08.06.

XIX.század költői a Facebookon
1. A módszertani ötletet egy ötórás projektre terveztem, amit az iskola projekthetében valósítottunk meg. A projekt célja a XIX. század ...
2014.07.02.

Projektmunka a kémiaórán - a levegő témakör feldolgozása
A 7.évfolyamos kémia tananyag első féléve az életfeltételek (levegő, víz, energia) köré felépíthető, javarészt természetismeret ...
2014.05.27.

Újragondolt tanítás, avagy inverz tanítás IKT-eszközök segítségével
Mint informatikatanárok, egyértelmű, hogy az előadásaink és a módszertanunk alapköveit a számítógép és a kivetítő adja. Ezen belül ...
2014.05.19.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában
Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...
2014.05.11.

Találd ki, hol vagyok!
Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...
2014.05.08.

Peregrinusok egykor és most-Életpálya -tervezés és tudásmenedzsment lehetőségei a középiskolás korosztály körében
Gyorsan változó világunkban célszerű, ha nem csak egy szakmát választ az ember, hanem tudatosan, átgondolva életpályát tervez. Az egyéni ...
2014.04.27.

Ajánlott olvasmány feldolgozása IKT-eszközökkel
A tanulók számítógép előtt töltött ideje egyre több, az internet adta lehetőségeket nem a megfelelő módon használják ki, leragadnak a ...
2014.04.27.

Sasszem - természeti és épített környezeti nyomozó iroda, avagy: kincsvadászok a világörökség nyomában
2012 júniusában 4 napos projekthét keretében dolgoztak a felsős gyerekek. A projektekre önként jelentkeztek az 5-8. osztályos diákok ...
2014.04.26.

Vízprojekt - avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát- természetismeret órán
Napjainkban egy tanóra teljesen máshogy zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. Ennek számos oka van, többek között az oktatástechnika fejlődése, de...
2014.04.26.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink
http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet - Megismeri ...
2014.04.26.

Magyarország - a második félév kihívásai!
Az iskolában azt mondják: Ne beszélj a másikkal, mert az csalás! az iskolán kívül ezt úgy hívják: együttműködés. Az idézet a ...
2014.04.22.

Szeretettel - Anyukáknak
Az ötletem a tavalyi tanévben negyedikes gyerekekkel valósítottuk meg iTEC projekt keretében. Minden évben műsorral, meglepetéssel ...
2014.04.22.

Készíts hirdetési újságot!
Az élelmiszer- és vegyiáru-eladó diákok csoportokba osztva meghatározott termékcsoportokra fókuszálva ellátogatnak egy boltba, ahol ...
2014.04.22.

Kreatív fizika
Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulására - egy hagyományos fizika óra, új ...
2014.04.22.

Rizikó, világhódító matek társasjáték
Az eredeti Hasbro Rizikó klasszikus stratégiai társasjáték leegyszerűsített játéka. Itt csak 2-3 csapat - az osztály, csapatokra bontva- ...
2014.04.22.

Szavak nélkül
Egy diákkal kitaláltunk egy rövid történetet, amelyet szavak nélkül kellett előadnia. Ezt videóra rögzítettük és levetítettük az ...
2014.04.16.

Mobiltelefon a magyar órán? Az okos telefonok a hangtan és a helyesírás tanításában/tanulásában több fokozatban (5. fokozat)
5. fokozat a) feladat: A mássalhangzók kapcsolódásának (mássalhangzó törvények) gyakorlása Bevezetésként ismételjük át, milyen ...
2014.03.29.

Kreatív internet angol órán
- A módszertani ötlet egy 45 perces angol, idegennyelvi órára tervezett óravázlat. - Az óra célja, egy adott témakör, vizsga téma ...
2014.03.08.