Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info
Gondolattérkép oda-vissza
Tanulni csak az tud, aki értőn tud olvasni, ezért a szövegértés fontossága minden pedagógus számára megkérdőjelezhetetlen. Az olvasási ...
2018.08.16.
Kalandozzatok Misi Mókussal! Interaktív, foglalkoztató ebook
Tersánszky J. Jenő Misi Mókus kalandjai c. könyve nagyon alkalmas közös iskolai (kötelező) olvasmányra, 2. ill. 3. osztályban, projektként ...
2018.08.05.
Közlekedj okosan!
A projekt elsősorban 7-8. osztályos tanulók részére készült, a diákokat ekkor már erőteljesen érdekli a KRESZ, a jogosítványszerzés ...
2018.07.30.
Lehetsz király...
A projekt alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl a médiatudatosságra, az internetbiztonságra nevelés, valamint a ...
2018.07.20.
A sirály a király IKT-s feldolgozása
3. osztályosokkal dolgoztuk fel Bosnyák Viktória: A sirály a király c. regényét főleg IKT eszközök segítségével, Tehetséggondozó ...
2017.08.20.
Időutazás Süsüvel és barátaival
A projekt SNI-s tanulócsoportra készült és valósult meg, jóval túlszárnyalva az eredeti elképzeléseket, ezért bármely iskolatípusban ...
2017.08.06.
FarsanGO(O)lás
1. A projekt során a tanulók csoportokban végeznek kutatásokat a közvetlen környezetükben a farsangi népszokások, hagyományok ...
2017.08.05.
Kalandozások Ruminivel
Mi az a Szélkirálynő, Aranyvadász, Kalmár? Hogyan lehet valakiből bátor, hős hajós? Minek a helyét mutatja a sas? Ezekre és sok más ...
2016.08.20.
Szeretettel - Anyukáknak
Az ötletem a tavalyi tanévben negyedikes gyerekekkel valósítottuk meg iTEC projekt keretében. Minden évben műsorral, meglepetéssel ...
2014.04.22.
Szavak nélkül
Egy diákkal kitaláltunk egy rövid történetet, amelyet szavak nélkül kellett előadnia. Ezt videóra rögzítettük és levetítettük az ...
2014.04.16.
Ének-zene tanmenet javaslatok (új NAT) - 1., 3., 5., 7. évfolyam
Az új NAT-os ének-zene tankönyvekhez készített tanmenetjavaslataim az Oktatási Hivatal weboldalán is megjelentek, onnan és saját ...
2023.08.17.
Tanmenetek az új NAT szerint - 4., 8., 12.évfolyamokra
A tanmenetekben szereplő zenei témakörökhöz kapcsolható digitális játékok segítségével élményszerűbbé tehetők az énekórák. A ...
2023.08.10.
A farsang meséje
Óvodánk kiemelt feladata a hagyományápolás, a népi kultúra értékeinek megőrzése, a falusi élet szokásainak újra élése. A farsang az ...
2023.08.08.
Aszód Petőfije
Iskolánk névadója, Petőfi Sándor 2023-ban ünnepelné 200. születésnapját. Az emlékév alkalmából a 2-3. évfolyamosokkal egy héten át, ...
2023.07.24.
Érdekességek a nagyvilágból
A médiatudatosság témájának beemelését az oktatási folyamatba alapvető fontosságúnak tartom, már kisiskolás kortól. Lényeges, hogy a ...
2022.08.14.
Kincskeresés a Húsvét-szigeten
A tavaszi szünet előtti héten Nyulász Péter - Ritter Ottó: A hosszúfülűek kincse c. könyvét dolgoztuk fel 2.-os osztályommal, három ...
2022.08.13.
Állati jó hét
Olyan óvodai szintű projekteket valósítottunk meg, melyek az állatvédelemhez, állategészségügyhöz, állatokkal helyes bánásmódhoz, ...
2022.07.27.
Digitális barangolások hazánk nagytájain
Az élményalapú tanulás és a projektmódszer eddigi alkalmazásának továbbfejlesztését a STEAM-metodika tanítás- tanulás folyamatába ...
2022.07.21.
Madármesék nyomában
Az élményalapú tanulás és a projektmódszer eddigi alkalmazásának továbbfejlesztését a STEAM-metodikával történő regényfeldolgozással ...
2022.07.20.